beantwoord

ns.nl/geleidelijnen: hoe moet ik weten of de beschrijving klopt?

  • 15 april 2018
  • 65 reacties
  • 1384 Bekeken

Reputatie 6
  • Reisleider*
  • 655 reacties
Ondanks meerdere keren doorgeven heeft het jaren geduurd voordat de omschrijving over de hal van station Zaandam werd aangepast (door de verbouwing klopte het op een gegeven moment nie tmeer).
In een recent topic heb ik de missers aangegeven op Sloterdijk, die pas dit najaar worden opgepakt. Kennelijk stond kwaliteit en accuraatheid niet voorop bij het opstellen van deze beschrijving.

Als ik een routebeschrijving op ns.nl/geleidelijnen opzoek en wil gaan volgen, hoe moet ik nu weten of deze betrouwbaar zijn of niet?
icon

Beste antwoord door VIRM 14 september 2018, 10:12

Na vier maanden (als je de andere topics niet meetelt) constateer ik nog steeds dat het achterliggende probleem niet is opgelost. Ik heb er geen vertrouwen meer in.
Bekijk origineel

65 reacties

Ik vind je vraag begrijpelijk en ga dit voor je uitzoeken. Mag ik vragen op welke stations je vaak komt of betreft dit een algemene vraag voor de community?
Reputatie 6
Het gaat om een algemene vraag gericht aan NS. Ik heb al meerdere voorbeelden gegeven waar het bij verbouwingen misgaat, en ook een enkel voorbeeld waarbij het goed is gegaan.
Ik heb nog geen antwoord ontvangen, maar verwacht deze nog wel te krijgen.
Ik heb wederom een reminder gestuurd. Ik hoop snel iets terug te kunnen koppelen.
Ik heb helaas weer geen terugkoppeling gekregen. Ik heb een reminder verstuurd.
Reputatie 6
In het andere topic, die me twinterslaap in je titel, gaf je collega Denice aan dat er dit najaar een aangepaste site komt (lijkt mij overignes ook mooi als dit anno 2018 ook in een app-variant komt...). Tot die tijd wordt er dus niet of nauwelijks iets aangepast.

Het lijkt mij dat je in de tussnetijd bij stations met verouderde of incomplete beschrijvingen een disclaimer plaatst. Anders ben je dus reizigertje aan het pesten.
Reputatie 6
Maar met die suggestie wordt kennelijk niks gedaan. Als je producten en diensten voor slechtzienden en blinden gaat ontwikkelen, moet je ze ook bijhouden en niet verbaasd zijn als ze daadwerkelijk worden gebruikt.
Spijtig dat je dit vermoeden hebt. Onlangs hebben we, mede door jou, ons team verbeterd met betrekking tot claims voor geld terug bij vertraging voor de visueel beperkte reiziger. Hier ben ik je erg dankbaar voor, maar ik hoop ook dat je begrijpt dat het soms wat tijd kost om iets uit te zoeken of te bewerkstelligen. Ik heb een reminder verstuurd dat ik erg graag duidelijk wil hebben welke stations nou wel en niet up-2-date zijn. Ik hoop dat ik snel een terugkoppeling krijg en je vertouwen weer terug win, VIRM.
Reputatie 6
errit, het gaat niet om mijn vertrouwen in jou persoonlijk hoor, even voor alle duidelijkheid. Ik waardeer je inzet en snap da tjij afhankelijk bent van terugkoppelingen van de afdelingen. 🙂 Maar er gebeuren op het gebied van toegankelijkheidsvoorzieningen - zoals OV Chip Plus en de geleidelijnenroutebeschrijvingen - dingen waarbij ik mij soms afvraag wat er in vredesnaam binnen d eorganisatie gebeurt en of zij doorhebben dat er ook daadwerkelijk reizigers gebruik van maken.
Ik snap je punt en toen dit topic werd gestart had ik ook niet het vermoeden dat er zoveel tijd overheen zou gaan voordat ik een antwoord kon terugkoppelen. Ik heb wederom een reminder gestuurd.
Reputatie 6
*kijkt verontwaardigd* Vertrouwen komt te voet, en gaat per trein...
Helaas heb ik nog geen antwoord vernomen. Ik blijf desbetreffende afdeling reminders sturen.
Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen. Er is wederom een reminder verstuurd.
*kijkt verontwaardigd* Vertrouwen komt te voet, en gaat per trein...

Deze had ik nog niet gelezen is wel een hele sterke.

Zullen we een weddenschap om een fles wijn afsluiten. Jij neemt alla data voor 1 oktober 2018 en ik neem alle data na 1 oktober 2018?
Reputatie 6
Dit topic is inmiddels al twee maanden oud. Samen met mijn andere bijdragen op dit forum over geleidelijnen heb ik nog geen zinnig antwoord gehad. Wat is dan het nut van mijn bijdragen over toegankelijkheid op dit forum?
Zoals ik het andere topic gaf ik al aan dat jouw bijdrage zeer waardevol voor ons is, VIRM. Nogmaals wil ik aangeven dat mede door jou het nu mogelijk is om een claim voor geld terug bij vertraging telefonisch in te dienen voor onze visueel beperkte reiziger. Spijtig dat je nog steeds het vermoeden hebt dat je niets bijdraagt. Ik snap dat je graag ziet dat zaken als deze bespoedigt worden en ben het ook met je eens dat sommige topics die jij hebt gestart spoediger kunnen worden opgelost. Helaas is dat met dit topic niet het geval.
Ik denk dat VIRM dit beeld heeft omdat hij geen ingewikkelde vragen stelt of eisen stelt. Enkel dat als de NS besluit om de informatie over geleidelijnen pas na alle werkzaamheden bij te werken, dat het dan netjes is om nu op de site te melden dat de huidige beschrijving niet klopt.

Een heel schappelijk verzoek, maar zelfs die kleine handeling weiger de NS te doen. Dus blijven klanten vol vertrouwen de informatie over geleidelijnen downloaden om op het station er achter te komen dat ze niet kloppen.

Ik ben het zeker met VIRM eens dat dit echt iets is dat je als bedrijf gewoon met enkele dagen moet oplossen. Toch vraagt VIRM er slechts eens per maand naar.
Als jullie VIRM het gevoel wil geven dat hij iets bijdraagt dan zorhen jullie asap voor de heel kleine aanpassing op de site.

Persoonlijk denk ik dat VIRM zijn bijdragen heel nuttig zijn. Echte gebruikers ervaring uit een kleine doelgroep! Zelf heeft hij me ook wel eens wat laten realiseren qua blinden en slechtzienden wat ik daarvoor nooit bedacht had.
Daarom gaf ik ook aan dat ik het volkomen begrijp. Alsnog wil ik hem/haar erop wijzen dat dit niet het geval is. Dit ook omdat ik hoop dat VIRM wel actief blijft bij deze community omdat ik intern wel de ontwikkelingen zie die mede door VIRM worden gerealiseerd. Zijn/haar bijdrage hier is zeer waardevol voor ons.
Maar leg ons dan eens waarom het meer dan twee maanden duurt voordat er een disclaimer geplaatst wordt bij de geleidelijn informatie waarvan jullie weten dat deze niet klopt?

Als je VIRM serieus neemt, dan zou je zo'n uitleg aan hem toch moeten kunnen geven
Als ik een antwoord had vernomen dan had ik die ook teruggekoppeld. Ik baal er zelf ook van dat ik nog geen terugkoppeling kan geven en geloof mij maar dat ik aardig tegen wat deuren aan heb lopen trappen.
dat ik aardig tegen wat deuren aan heb lopen trappen.
Wat heeft die deur je misdaan dan 😖

We krijgen door dit soort topics en er zijn er veel meer wel een beeld van de organisatie NS natuurlijk. Mijn beeld over NS is sinds ik aan dit forum deelneem in ieder geval niet gestegen.
Reputatie 6
@Errit: de telefonische gtbv-mogelijkheid was er volgens de communicatiemiddelen van NS sinds vorig jaar. Alleen was iemand kennelijk vergeten de klantenservice hierover in te lichten, tot dit voorjaar. Oeps! En ja, als je speciale voorzieningen voor mensen me teen beperking aanbiedt, moet je het of goed doen, of helemaal niet doen.

Maar wat gaat er nu precies allemaal mis bij de geleidelijnenwebsite? In het andere topic lees ik dat ik meerdere moderatoren werk heb bezorgd. Maar zoals marv87 zegt, is het een kleine moeite om even een mededeling op de website te plaatsen dat de beschrijving nie meer klopt. Jullie zijn er geweest, jullie hebben het gedaan en he tt-shirt gekocht, om even een Engelse vertaling aan te halen. Dus wat gaat er mis?
Goedemorgen VIRM. Erryt is al een flinke tijd bezig met deze casus, en is meerdere keren per week bezig om dit op te lossen.

Helaas hebben we erg lang op een reactie moeten wachten. Het blijkt dat het gedeelte op onze website waar de geleidelijnen staan, nog in een niet-responsive omgeving staan, en daarom biedt het geen goede gebruikerservaring voor bezoekers van de website. Dat is natuurlijk erg jammer, en men gaat dit gelukkig ook veranderen. De planning is om dit na de zomer te doen. Ik heb gevraagd of dit niet meteen kan, maar dat is niet mogelijk omdat de database achter de geleidelijnen eerst verhuisd wordt. Ze plaatsen zo snel mogelijk een disclaimer op de site waarin staat dat een aantal recent verbouwde stations niet meer up to date zijn en ze gaan met ProRail in gesprek om de nieuwe, juiste data te ontvangen.
Reputatie 6
Sivan, wat verstaat de achterliggende afdeling onder 'zo snel mogelijk'?

Reageer