vraag

NS.nl/geleiedelijnen: hoe moet ik weten of de beschrijvingen kloppen?

• 21 januari 2020
  • 12 reacties
  • 301 Bekeken

Reputatie 6
  • Reisleider**
  • 770 reacties

Op NS.nl/geleiedelijnen staan routebeschrijvingen van geleiedelijnen op stations. Hoe moe tik weten of deze betrouwbaar zijn?

Zo wordt op mijn eigen station verbouwd. Recentelijk is de routebeschrijving geupdate, en is bijvoorbeeld het busstation toegevoegd. Maar de oude situatie in het stationsgebouw is weer beschreven, terwijl routes zijn verander den CiCo’s zijn vervangen door poortjes. Het lijkt mij dat een routebeschrijver van tevoren weet op welke stations er wordt verbouwd, en anders moeten de bouwhekken en tijdelijke geleidelijnen toch wel een hint zijn?

Jammer dat ik dit weer moet aankaarten. Mijn vorige topic is onterecht als ‘beantwoord’ gemarkeerd. Het zou fijn zijn als dit eens serieus wordt opgepakt.

12 reacties

Heb je een specifiek station waarover je nu twijfels hebt of ga je er vanuit dat de informatie op alle stations niet klopt? 

Reputatie 6

Ik weet dat de beschrijvingen van Zaandam en Den Haag Centraal niet kloppen. Laatstgenoemde heb ik overigens al een jaar geleden doorgegeven.

Het niet tijdig bijwerken van wijzigingen is dus nog steeds een probleem. En in Zaandam is er dus gewoon doodleuk incorrecte info op de site geplaatst, zoals ik al in het vorige topic aangaf.

Ik ga hier navraag over doen, VIRM. Ik weet nu niet hoe snel dit opgelost kan worden. 

Ik begrijp van mijn collega's die de website beheren dat ze met een upgrade bezig zijn. Ze hebben de vraag van VIRM nu uitgezet bij de collega's die verantwoordelijk zijn voor de geleidelijnen. Ik hoop snel op een inhoudelijke reactie. 

Nog geen reactie, ik vraag het op! 

Ik heb inmiddels een reactie gekregen maar kan daarmee de vraag nog niet beantwoorden, ik ga doorvragen en kom er z.s.m. op terug. 

Reputatie 6

Hm, na drie weken staat nog steeds een verkeerde routebeschrijving op de site. Die eraf halen en aangeven dat een station in verbouwing ligt kan vast sneller.

Ik snap je vermoeden dat dit sneller kan, maar helaas is dit niet altijd het geval.

Reputatie 6

En waarom is dat zo? Als de (overigens niet helemaal correcte) beschrijving van het busstation is toegevoegd, dan is dat bureau daar toch langsgeweest? Dan zouden die bouwhekken, tijdelijke geleidelijnen en mannetjes met gele helmen toch een hint moeten zijn? Of hebben de medewerkers van het bureau last van wat ik heb?

Bij de verpoorting van Sloterdijk kon het overigens ook in drie weken.

Reputatie 6

En nog meer onjuiste info: volgens ns.nl/geleidelijnen is er op Rotterdam Centraal een spoor 1 .Maar die schijnt al bijna twee jaar niet meer te bestaan. Of vertrekt daar de Nederlandse variant van de Hogwarts Express?

Reputatie 6

Op Utrecht Centraal zijn perrons A en B (centrumzijde bussen en de spiksplinternieuwe tram 22) er niet.

Reputatie 6

Is er al na 27 dagen een inhoudelijke reactie?

Reageer