vraag

NS.nl/geleiedelijnen: hoe moet ik weten of de beschrijvingen kloppen?

  • 21 januari 2020
  • 36 reacties
  • 991 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

De slechte toegankelijkheid van onze website heb ik je in dit topic nog niet eerder over gehoord, waar doel je precies op? 

Dat is een ander topic (toegankelijkheid). Zoek maar op voice-over.

Voor blinden is deelnemen aan de Community (reacties plaatsen, quoten, eigen topics openen) een regelrechte ramp geworden sinds de nieuwe berichten-editor in gebruik is.

InSided vindt dat blijkbaar niet belangrijk, en wil het niet terugdraaien naar iets werkbaars, of een versimpelde/uitgeklede versie aanbieden voor mensen met een (ernstige) visuele beperking.

 

Volgens mij ben ik ook in dat topic redelijk actief, samen met Danny NS en TheoSu. Voor onze App kunnen we daar iets aan doen. Insided heb ik helaas geen invloed op. 

Reputatie 6

@Jouke: met de toegankelijkheid van de website bedoelde ik het formulier op ns.nl/geleidelijnen. Net even weer geprobeerd, en met mijn spraaksoftware kan ik dus het 'ik ben geen robot'-vakje niet aanvinken. De vorige keer lukte dat wel, en toen kreeg ik zo'n onbruikbare audio-uitdaging dat halverwege werd afgekapt.
Het lijkt mij dat NS juist wel mogelijk maakt om opmerkingen van reizigers over de lijnen in te laten dienen. Je kunt onmogelijk van een paar honderd stations altijd alles up-to-date houden wanneer er kleine wijzigingetjes zijn, dat snapt denk ik iedereen.

Ik zie overigens nog steeds dat alle routes van Zaandam er op staan, en dat de melding over de verbouwing onderaan de pagina staat.

Reputatie 6

Op Den Haag Centraal kloppen na verleggen van wat geleiedelijnen door het verplaatsen van de poortjes wat beschrijvingen niet meer. Er staat geen melding of iets dergelijks. Oepsie…

@Jouke: met de toegankelijkheid van de website bedoelde ik het formulier op ns.nl/geleidelijnen. Net even weer geprobeerd, en met mijn spraaksoftware kan ik dus het 'ik ben geen robot'-vakje niet aanvinken. De vorige keer lukte dat wel, en toen kreeg ik zo'n onbruikbare audio-uitdaging dat halverwege werd afgekapt.
Het lijkt mij dat NS juist wel mogelijk maakt om opmerkingen van reizigers over de lijnen in te laten dienen. Je kunt onmogelijk van een paar honderd stations altijd alles up-to-date houden wanneer er kleine wijzigingetjes zijn, dat snapt denk ik iedereen.

Ik zie overigens nog steeds dat alle routes van Zaandam er op staan, en dat de melding over de verbouwing onderaan de pagina staat.

Ik snap dat je het formulier niet kunt gebruiken omdat je 1 optie niet kunt aanvinken. @TheoSu  is dit iets wat nog op de planning staat om op te lossen of ligt dit probleem buiten NS? 

 

Op Den Haag Centraal kloppen na verleggen van wat geleiedelijnen door het verplaatsen van de poortjes wat beschrijvingen niet meer. Er staat geen melding of iets dergelijks. Oepsie…

Dit stations staat volgens mij op de shortlist om op te pakken bij die eerste 15. Ik kan me echter voorstellen dat dit verhaal door het Corona-virus wat vertraging oploopt. 

Reputatie 6

Het formulier is ook onbruikbaar door de beveiligingsuitdaging. Maar kan mij voorstellen dat de websitebeheerders even wat anders aan hun hoofd hebben op dit moment.

Het formulier is ook onbruikbaar door de beveiligingsuitdaging. Maar kan mij voorstellen dat de websitebeheerders even wat anders aan hun hoofd hebben op dit moment.

Daar doelde ik ook op. Ik hoop dat TheoSu en zijn collega's hier iets mee kunnen. 

Ik vermoed dat TheoSu en zijn collega's het op dit moment erg druk hebben. Ik zal hem wel intern even een mail sturen of hij dit topic kan updaten! 

Ik heb contact gehad met TheoSu en wat ik in mijn vorige reactie al aangaf blijkt te kloppen. Hij is op dit moment erg druk met andere dingen. Hoewel belangrijk is de impact van dit probleem klein en daardoor staat het lager op de lijst van zaken die ze op willen pakken.

Reputatie 6

Ja, zo'n vermoeden had ik ook al. Maar aangezien NS nu in de 'Coronamodus’ zit, snap ik dat ook uiteraard. :)
 

Ik heb nog niet weer een reactie van TheoSu gehad. Maar dat is, zoals VIRM al aangeeft, een logisch gevolg. Ik zal in de komende week vragen of hij hier alweer tijd voor heeft gevonden. 

Ik heb eerder deze week om een update gevraagd bij TheoSu. Helaas wordt er op dit moment nog steeds gewerkt aan andere projecten die een hogere prioriteit hebben gekregen.

Reageer