Op NS.nl/geleiedelijnen staan routebeschrijvingen van geleiedelijnen op stations. Hoe moe tik weten of deze betrouwbaar zijn?
Zo wordt op mijn eigen station verbouwd. Recentelijk is de routebeschrijving geupdate, en is bijvoorbeeld het busstation toegevoegd. Maar de oude situatie in het stationsgebouw is weer beschreven, terwijl routes zijn verander den CiCo’s zijn vervangen door poortjes. Het lijkt mij dat een routebeschrijver van tevoren weet op welke stations er wordt verbouwd, en anders moeten de bouwhekken en tijdelijke geleidelijnen toch wel een hint zijn?
Jammer dat ik dit weer moet aankaarten. Mijn vorige topic is onterecht als ‘beantwoord’ gemarkeerd. Het zou fijn zijn als dit eens serieus wordt opgepakt.
Beste antwoord door Jouke NS
Ik heb na aanleiding van je reacties een uitgebreid telefoongesprek gevoerd met de personen binnen onze organisatie die over de geleidelijnen gaan, VIRM. De geleidelijnen worden bij het opleveren van een nieuw station vastgesteld door ProRail maar veranderen natuurlijk door de jaren heen na verbouwingen. De gedachte was dat we van problemen of onjuiste lijnen reacties van onze reizigers zouden krijgen en daarop konden reageren.
Persoonlijk vond ik dit niet echt een prettige gedachte en daarmee sluit ik aan bij wat jij voor ogen hebt: dat NS pro-actief de geleidelijnen op onze website aanpast. Vooralsnog heb ik het volgende kunnen bereiken: NS gaat voor de 15 grootste stations alle geleidelijnen opnieuw in kaart brengen. Dit is een kostbare operatie, vandaar dat we beginnen bij de grootste 15. Daarna zullen we evalueren en zullen we al dan niet besluiten om ook de andere 385+ stations aan te pakken. Een kleine stap, dat zal ik direct erkennen, maar ik denk dat we hiermee de juiste mensen geactiveerd hebben. Ik hoop dan ook dat jij je kunt vinden in deze oplossing.