beantwoord

NS piano's: Kan NS een actuele lijst maken en bijhouden?

Het is mooi dat NS op verschillende stations vleugels/piano's heeft geplaatst. Muziek is fijn en maakt soms blij. Zelf speel ik ook graag op een station.

Ik wilde even spelen in Rotterdam, want daar staat normaal gesproken een piano. Helaas was dat tijdelijk niet zo, net als even terug. De persoon achter de balie wist ook niet waarom hij er niet stond. Ik ben twee keer voor niets daarheen gegaan.

Daarom zou het mooi zijn als men ergens kan zien waar de vleugels staan en of deze op dat moment beschikbaar is. Een actueel overzicht. Kan NS of iemand anders hiervoor zorgen?

Voor nu wil ik refereren naar het bericht over Hans Jansen, die alle piano's bespeelde in Nederland.
https://nos.nl/artikel/2232975-voor-hans-jansen-is-22-mei-de-dag-van-de-stationspiano.html

Je vind er de volgende stations:
Almere
Amsterdam Amstel
Amsterdam Bijlmer Arena
Amsterdam Centraal
Amsterdam Sloterdijk
Arnhem Centraal
Breda
Den Haag Centraal
Enschede
Groningen
Leeuwarden
Maastricht
Nijmegen
Rotterdam Centraal
Utrecht Centraal
Zwolle
icon

Beste antwoord door Jouke NS 11 januari 2019, 12:26

Inmiddels heb ik een update. Op deze website staat een overzicht van de stations met een piano en waar ze staan. Kun je hiermee uit de voeten, David-Paul?

Bekijk origineel

6 reacties

Ik zie dat er in dit topic ook een lijst is bijgehouden, David-Paul. Of die lijst actueel is, kan ik helaas zo niet nagaan. Ik ga dit voor je uitzoeken en kom erop terug.

Edit: Ik zie hier ook een lijst voorbij komen. Dit lijkt mij het actuele overzicht.
Jouke NS schreef:

Ik zie dat er in dit topic ook een lijst is bijgehouden, David-Paul. Of die lijst actueel is, kan ik helaas zo niet nagaan. Ik ga dit voor je uitzoeken en kom erop terug.

Edit: Ik zie hier ook een lijst voorbij komen. Dit lijkt mij het actuele overzicht.

Beste Jouke, Het gaat mij om een soort status pagina, waarop te zien is waar je vandaag kan spelen. Van een reiziger begreep ik dat de piano op Rotterdam er afgelopen vrijdag wel stond, en afgelopen zaterdag dacht ik dus daar te gaan spelen en toen stond deze piano er weer niet. Dat wist ik niet, dus ik kwam voor niets.

Het zou dus mooi zijn als er een pagina is én wordt bijgehouden, met een lijst van de piano's, met hun beschikbaarheid en eventuele opmerkingen.

Want de lijsten staan in nieuwsberichten en zijn statisch. Ze worden niet bijgewerkt.

Kan er dus een overzicht worden gemaakt én actief bijgehouden met de piano's en hun beschikbaarheid?
Nu snap ik wat je bedoelt, David-Paul. Ik ga dit uitvragen en kom erop terug.
Tot op heden heb ik helaas nog geen inhoudelijke reactie gekregen. Zodra ik meer weet laat ik weer van me horen.
Inmiddels heb ik een update. Op deze website staat een overzicht van de stations met een piano en waar ze staan. Kun je hiermee uit de voeten, David-Paul?
Jouke NS schreef:

Hartelijk dank dat NS een overzicht heeft gemaakt! Goed bezig.

Reageer