beantwoord

NS service is niet op toerist gericht

• 5 februari 2015
  • 6 reacties
  • 362 Bekeken

Elke keer dat wij op Schiphol aankomen moeten wij een zak munten meenemen om een kaartje te kunnen kopen. Wij wonen in het buitenland en komen af en toe de familie opzoeken. Betalen met een buitenlandse betaalpas (van ING-direct!) is niet mogelijk bij de NS automaten. Betalen met briefgeld is ook niet mogelijk bij de NS automaten. De enige mogelijkheid is muntgeld.
Ik kan mij voorstellen dat menig toerist die hier niet van op de hoogte was, is gestrand op Schiphol omdat ze de laatste trein niet hebben kunnen pakken naar hun bestemming.
Ik zou de NS willen vragen hun betaalsysteem aan te passen aan internationale maatstaven door het verruimen van de betaalmogelijkheden met buitenlandse passen (we kunnen bijna in alle winkels betalen met onze pas uit Spanje maar niet bij de NS en sommige supermarkten) en ook de mogelijkheid om met papiergeld te betalen (kijk bijvoorbeeld naar de betaalautomaten bij de madrileense metro, deze zijn volledig op het toerisme afgesteld).
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 5 februari 2015, 19:03

Het is bij bijna iedere automaat mogelijk om met een creditcard te betalen, zeker te Schiphol. Uiteraard is het ook mogelijk om bij de balie een OV-chipkaart of éénmalige chipkaart aan te schaffen met contant geld. Met het invoeren van betalen met de creditcard bij bijna iedere automaat is een lang gekoesterde wens van reizigers en NS is in vervulling gegaan.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge
U kunt ook met een creditcard betalen.

Maar dat onverlet dat het onvoorstelbaar is hoe ongastvrij NS is voor buitenlandse bezoekers in het algemeen. En dat terwijl Nederland zoveel internationale contacten heeft. Waarom zijn mededelingen (op schrift en via de omroep) niet standaard ook in het Engels? Waarom zijn er geen reisformules die interessant zijn voor toeristen? Kijk eens in België of Duitsland, daar zijn talrijke interessante kaartjes voor toeristen.

Jammer, gemiste kans.
Het is bij bijna iedere automaat mogelijk om met een creditcard te betalen, zeker te Schiphol. Uiteraard is het ook mogelijk om bij de balie een OV-chipkaart of éénmalige chipkaart aan te schaffen met contant geld. Met het invoeren van betalen met de creditcard bij bijna iedere automaat is een lang gekoesterde wens van reizigers en NS is in vervulling gegaan.
Er zijn verschillende toestellen, ene slikt enkel cash en de andere is voor bankkaarten. Volgende keer dus zoeken naar zo'n toestel. Vreemd dat je trouwens niet met je ING kaart kan betalen, misschien eens vragen aan je bank of dit wel kan met je kaart? Misschien moet je eerst de goedkeuring geven aan je bank.
Reputatie 1
Badge
OOk hier heeft Fuerza ONgelijk.
Sinds de reform van 1/7 en die sjipkaart, zijn er automaten ENKEL voor sjip=platte voorkant, alleen bankpas en met bolle=met kaartverkoop en die hebben inmiddels allemaal credcard functie-kost wel 50 ct extra. Dat hadden ze op S'hol als eerste en al meer als 1 jaar geleden. Dus dat muntenverhaal is ook ouwe koek-bovendien is S'hol 24 uur/dag bemenst voor kaartverkoop. EN wordt VOOR S'hol altijd ook in het engels omgeroepen dat dit onze airport is.
Nu betalen maakkelijker is en die verd..de sjipkaart totaal niet nodig voor de slechts een enkel reisje makende toerist, zijn ook de overbekende reizigersfora die altijd kritiek hebben hier een stuk gematigder in geworden (zie tripadvisor)
Sowww iemand is mijn reacties aan het volgen. Ik had het niet eens over Schiphol specifiek, maar naar mijn ervaring zijn er altijd 2 verschillende toestellen (cash & kaart) en dit had zo kunnen zijn voor de TS.

Verder ga ik niet eens op je berichtje in, tis echt onleesbaar wat jij typt.
Voor diegene die zegt dat je zowel contant als met bankpas of creditcard kunt betalen: dit klopt zolang uw creditcard of bankpas van een Nederlandse bank is.
Mijn vrouw en ik zijn net weer even in Nederland geweest en met twee bankpassen en twee creditcards van verschillende spaanse banken (waaronder ING Direct) was het niet mogelijk om te betalen, niet op Schiphol, niet bij een automaat elders in het land om de anonieme OV-kaart op te laden.
Gelukkig hadden we uit voorzortg een zak met munten meegenomen om de kaartjes op Schiphol naar Apeldoorn te kunnen kopen. (Voor het betalen met muntgeld wordt ook nog eens 1 euro meer gerekend!).

Reageer