beantwoord

NS slaat munt uit fout medewerkster

• 9 July 2015
  • 1 reactie
  • 546 Bekeken

Kosten foutje van NS medewerkster afgewenteld op klant.

Ik heb op 21 juni j.l. een papieren tasje in de trein van Utrecht (via Assen) naar Groningen laten liggen. Heb het direct via de informatiezuil op station Assen gemeld. De medewerkster belde mij na korte tijd terug en melde dat de conducteur mijn tasje heeft gevonden, maar omdat de balie gesloten is, moet ik maandag bellen voor een ‘vindnummer’. Ik bel maandag, krijg een meldnummer en de medewerker (Jeanette) geeft aan dat ik mijn tasje op station Groningen mag ophalen (geen woord gerept over binnen 5 dagen). Ik bevestig aan de medewerkster dat ik vrijdag a.s. mijn tasje ga ophalen. Vrijdag ga ik enthousiast mijn tasje ophalen, maar de NS medewerkster op Groningen, moet mij na even zoeken teleurstellen. Zij meldt dat mijn tasje dezelfde ochtend, dus op de 5e en niet na de 5e dag naar het depot in Utrecht is verzonden.
Nu blijkt dat ik minimaal € 15 moet betalen om mijn tasje via de post te ontvangen.
Niet erg klantvriendelijk van de NS! Nu ben ik aan kosten en aan de NS meer geld kwijt dan mijn vaderdag cadeau heeft gekost!
Ik reken op coulance van NS!
icon

Beste antwoord door wsm 9 July 2015, 22:01

Waarom? U hebt toch zelf uw tasje verloren?

De medewerker van NS zal het ongetwijfeld goed bedoeld hebben, mogelijk is er ergens in het proces iets niet geheel optimaal verlopen. Het traceren van gevonden voorwerpen en de communicatie hierover is nu eenmaal een Heel Erg Ingewikkeld proces, dat net als alle processen bij NS nu eenmaal kwetsbaar is voor externe factoren.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Waarom? U hebt toch zelf uw tasje verloren?
De medewerker van NS zal het ongetwijfeld goed bedoeld hebben, mogelijk is er ergens in het proces iets niet geheel optimaal verlopen. Het traceren van gevonden voorwerpen en de communicatie hierover is nu eenmaal een Heel Erg Ingewikkeld proces, dat net als alle processen bij NS nu eenmaal kwetsbaar is voor externe factoren.

Reageer