NS: Weer gebrekkige logistiek en communicatie

• 25 augustus 2014
  • 1 reactie
  • 608 Bekeken

Om 7.55 u op station Ede-Wageningen: wegens een aanrijding met een persoon is er geen treinverkeer mogelijk tussen Driebergen-Zeist en Utrecht. Lastig voor veel mensen. Ik hoef niet verder dan Driebergen-Zeist, dus ik hoop geen overlast te hebben. Maar daar denkt NS anders over!
De trein van 7.56 u (die niet verder zal rijden dan D-Z) heeft eerst 10 minuten vertraging, dan een kwartier. Vervolgens verdwijnt de trein van de borden, zonder enige mededeling.
De trein van 8.11 wordt niet eens op de borden getoond en ook niet omgeroepen. Hij rijdt gewoon niet. Er komt wel een trein binnen uit de richting Arnhem op spoor 4. Hier moet iedereen uit en de trein rijdt vervolgens terug naar Nijmegen. Waarom? Wederom stilzwijgen.

De trein van 8.26 heeft 5 minuten vertraging, maar komt tenslotte wel. En je kunt het verwachten: het is een kortere trein dan normaal... het perron is na twee uitgevallen treinen inmiddels goed vol, dus dat wordt dringen geblazen.
En waar in Ede-Wageningen voortdurend werd omgeroepen dat er stopbussen rijden tussen Driebergen-Zeist en Utrecht (erg boeiend overigens als je intussen maar niet in D-Z kunt komen...), zegt de omroeper in de trein dat er "helaas nog geen alternatieven voorhanden zijn". Verwarring alom.

Ik heb het niet meer afgewacht, ben in Driebergen op mijn fiets gestapt. Ik hoop voor de andere reizigers dat de omroeper in Ede gelijk heeft gehad.

Moderator, laat het zalvende praatje met "vervelend voor u..." etc. maar zitten. En ik weet dat ik mijn vertraging mag declareren, dank u. Maar laat NS in vredesnaam eerst eens energie steken in het op orde brengen van de interne communicatie en eenduidige, juiste en volledige informatie naar de KLANT (al jarenlang punt van ergernis). Soms denk ik: NS noemt de klant liever "reiziger", want het woord "reizigervriendelijkheid" bestaat in het Nederlands nog niet... 😉

1 reactie

Hieraan wil ik toevoegen dat ik vanochtend nét na het ongeluk strandde in Driebergen-Zeist. Ik begrijp dat de communicatie opgestart moet worden, maar qua alternatieven werd er niets omgeroepen.

Gelukkig stond er iemand van de busmaatschappij die doorhad dat het wel eens wat drukker in de bussen kon worden. Binnen dertig minuutjes had de beste man een 'Extra bus'geregeld. Hulde aan hem en aan de busmaatschappij. Weer een minnetje voor NS.

Reageer