Omleiding

• 19 december 2014
  • 4 reacties
  • 268 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Fijn dat de trein naar Hoorn niet even wacht in Alkmaar

4 reacties

Welkom op het forum Carel. Kan je ergens mee helpen? Om welk traject gaat het om welke vertrektijd?
De trein Sloterdijk-Hoorn reed niet om 14.15 uur. Dus moest ik via Alkmaar, de trein van 14.18 ur richting Den Helder. Dat gebeurt wel vaker en dan wacht de trein in Alkmaar richting Hoorn altijd even 2 minuten. Dat kan makkelijk in deze richting omdat er dan geen sneeuwbaleffect ontstaat wat vertragingen betreft. Vandaag was dat dus anders. Ik kwam in Alkmaar aan en de trein naar Hoorn was al weg. Een half uur wachten dus. Maar het kan nog erger. Ik zit na een half uur in de trein naar Hoorn. Ik zie dat de trein uit Amsterdam richting Den Helder aankomt. Ik zie de mensen uitstappen en richting onze trein richting Hoorn lopen. Tot mijn verbazing zie ik dat onze trein richting Hoorn wegrijdt. Dit is echt schandalig. De reizigers verbouwereerd achterlatend. Je had hun gezichten moeten zien. En zeg nu niet dat dit het beleid is om een sneeuwbaleffect te voorkomen want dat is in deze richting echt niet het geval. Ik heb hier geen woorden voor, nou ja die heb ik wel maar die kan ik beter niet gebruiken.
Reputatie 1
Badge
kleine tegemoetkoming: als ik nu snel meereken heb je uiteindelijk meer als 60 min vertraging bij aankomst en dus de hele ritprijs terug.
Welkom op het forum Carel! De treindienstleiders van ProRail beslissen van geval tot geval of er ruimte is om een aansluiting op een vertraagde trein te laten wachten. Ik kan zelf helaas niet nagaan welke afwegingen hier gemaakt zijn, maar wil je graag wijzen op onze 'Geld Terug bij Vertraging' regeling. Bij meer dan 30 minuten vertraging kom je al in aanmerking voor compensatie. Klik hier voor meer informatie over deze regeling. Hopelijk verloopt een volgende treinreis beter!

Reageer