omroepbericht klopt niet | NS Community
beantwoord

omroepbericht klopt niet

  • 31 January 2023
  • 5 reacties
  • 149 Bekeken

Reputatie 2

Vandaag sprinter 8.11 van amsterdam cs -richting Lelylaan en Schiphol zou volgens het omroepbericht niet rijden. 
Onduidelijkheid op het perron (ook voor toeristen die naar Schiphol willen en Nederlands bericht niet verstaan), mensen lopen weg, zoeken naar een alternatief (ik ook) om met vertraging op plek van bestemming te komen. Vervolgens zie ik de sprinter van 8.11 toch vertrekken richting Lelylaan en Schiphol! Wat zijn dat voor onduidelijke en verwarrende berichten.

trouwens 3x al deze maand dat de sprinter van 8.11 niet verder rijdt en ik moet omreizen! 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 31 January 2023, 11:38

Bekijk origineel

5 reacties

Ik zie dat er een vervangende trein gepland stond voor dit traject. Waarschijnlijk vanwege werkzaamheden die op dit traject waren. Echter heeft de normale trein gewoon gereden, maar ik heb het vermoeden dat de vervangende trein ook nog in de planning stond. Via de Reisplanner zie ik ook 2 treinen staan. De vervangende trein is er dan waarschijnlijk uitgehaald waardoor deze berichtgeving is gekomen terwijl de trein volgens de normale regeling wel gewoon ging. Ik zal je signaal doorzetten dat deze omroep heeft plaatsgevonden. Indien je hierdoor een uiteindelijke vertraging binnen NS van 30 minuten of meer had dan kan je claim indienen voor geld terug bij vertraging.

Reputatie 2

Dat is zeer vervelend voor reizigers en ook voor toeristen richting Schiphol. Jammer, want een week eerder is dezelfde trein (8.11 uur) ook niet gaan rijden i.v.m. geen machinist (die zat in vertraagde trein) en de week daarvoor viel deze trein (8.11) ook uit door problemen in buurt van Schiphol. Dus steeds te laat op het werk en dat is op een bepaald moment lastig. Geld terugvragen lukt niet ik heb een NS partnerkaart. 

Maar als deze trein uitvalt door het ontbreken van een machinist dan zijn er andere opties om naar Schiphol te reizen, dit is niet de enige trein vanaf Amsterdam CS. En als u met een latere trein dan te laat komt is het dus verstandig om dat in te calculeren en te zorgen dat u marge heeft om de alternatieve trein te nemen.

 

Het kan altijd voorkomen dat een trein niet rijdt en ook storingen komen voor waardoor er geen treinverkeer tussen Amsterdam CS en Schiphol rijdt, alternatieven op voorhand bekijken is dus handig.

Ik weet even niet zo goed wat je bedoelt met een NS partnerkaart, maar als het gaat om een NS Business card, dan kun je ook daarmee een Geld Terug bij Vertraging compensatie aanvragen. Dat moet dan wel via het Mijn NS Zakelijk account.

Reputatie 2

Ik reis naar Lelylaan en de treinen die richting op vanaf Amsterdam CS zijn schaars. Ja, dan zijn er alternatieven (tram en metro), maar dat betekend alsnog een vertraging van 30 minuten.
Een trein eerder naar Lelylaan nemen zal inhouden dat ik 30 minuten te vroeg op het werk ben. Ik kan mijn tijd in de ochtend thuis beter gebruiken (druk gezin). Dus deze adviezen zijn aardig bedoeld, maar het werkt niet zo. Dat treinen kunnen uitvallen (mee eens), maar niet 3 keer in korte periode. Dat is waanzin! 

Reageer