beantwoord

Omroepberichten niet altijd te horen

• 13 december 2014
  • 2 reacties
  • 195 Bekeken

Het gebeurt heel vaak dat er een trein langsdendert wanneer er via de luidspreker iets wordt omgeroepen. Onlangs gebeurde dat en ik hoorde daardoor niet dat mijn trein op een ander perron zou aankomen. Samen met nog zo'n 30 andere reizigers stapte ik daardoor in een trein die bleef staan en we misten allemaal de laatste trein naar Breda. Heerlijk die moderne middelen. 😠
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 13 december 2014, 15:49

Hallo Cornelis. Ik heb de titel van je topic een klein beetje aangepast en het verplaatst naar het subforum op het station om de vindbaarheid te vergroten. Ik begrijp wat je bedoelt, op die manier kan een omroep inderdaad moeilijk te verstaan zijn. Spijtig om te lezen dat jij en de andere reizigers hierdoor niet in de juiste trein zijn gestapt. We proberen het, waar mogelijk, vaker om te roepen en mijn advies is ook om de borden goed in de gaten te houden. De wijzigingen die worden doorgevoerd zullen ook op de borden zichtbaar worden gemaakt. Ik hoop dat je hierdoor niet al te veel extra reistijd hebt opgelopen en dat het bij je volgende reizen goed gaat!
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Cornelis. Ik heb de titel van je topic een klein beetje aangepast en het verplaatst naar het subforum op het station om de vindbaarheid te vergroten. Ik begrijp wat je bedoelt, op die manier kan een omroep inderdaad moeilijk te verstaan zijn. Spijtig om te lezen dat jij en de andere reizigers hierdoor niet in de juiste trein zijn gestapt. We proberen het, waar mogelijk, vaker om te roepen en mijn advies is ook om de borden goed in de gaten te houden. De wijzigingen die worden doorgevoerd zullen ook op de borden zichtbaar worden gemaakt. Ik hoop dat je hierdoor niet al te veel extra reistijd hebt opgelopen en dat het bij je volgende reizen goed gaat!
Een bericht wordt altijd twee keer achter elkaar omgeroepen. Door de tijd daartussen wat te verlengen tot bijvoorbeeld een halve minuut, wordt de kans groter dat het een van beide keren te verstaan is.

Reageer