Omroepen station Zwolle | NS Community
beantwoord

Omroepen station Zwolle

  • 5 November 2021
  • 20 reacties
  • 480 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Vandaag hoorde ik dat op Zwolle omroepen vernieuwd waren. Als ik het goed hoorde was het de nieuwe omroepstem van NS nu te horen was. 

Echter, de omroep is nu zo zacht geworden dat deze met name in de tunnel, maar ook op perrons, amper verstaanbaar is. 

Ik denk dat de omroep dus iets harder gezet moet worden op het gehele station.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 5 November 2021, 12:23

Bekijk origineel

20 reacties

Ik zal je signaal doorzetten. Bedankt voor je bericht!

Het viel mij vandaag ook al op dat de nieuwe stem, Karin, wat zachter staat op Zwolle. 
 

Badge +3

Ik ervoer gisteren hetzelfde in Houten.

Reputatie 7
Badge +1

Ook in Almere Centrum is de nieuwe omroep erg zacht.

Is dit op andere stations ook nog opgevallen? Dan is een algemene melding misschien handig. 

Reputatie 7
Badge +1

Vooralsnog zijn Zwolle en Almere Centrum de enige stations waar mij dit is opgevallen. En Houten kan dus ook aan het lijstje toegevoegd worden.

Staat ook sowieso bij Heerenveen en Meppel veel te zacht 

Reputatie 3

Niet iedereen is goedhorend. Met name bij veel achtergrondgeluid is de verstaanbaarheid slecht voor mensen met een gehoorbeperking. Door de frequenties boven 1 kHz wat op te halen kan de verstaanbaarheid sterk worden verbeterd, Eventueel een 2 op 1 dynamiekcompressie toepassen zodat harde passages in de omroeptekst niet te hard worden.

Reputatie 7
Badge +1

Ook station Hoogeveen kan toegevoegd worden aan de lijst. Al is ie daar wel beter te verstaan. 

Vandaag ook op Zwolle nog eens geluisterd, en ik kan echt amper verstaan wat de omroep allemaal zegt. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. 

Verder klinkt de nieuwe stem (voor zover ik kon horen) prima 🙂.

op Utrecht Overvecht hetzelfde probleem.

Reputatie 4

Onlangs op station 't Harde idem dito. Vermoedelijk is het dus een algemeen probleem. 

Reputatie 7
Badge +1

Dan lijkt mij een algemene melding zoals op z'n plaats, met specifieke stations:

  • Zwolle
  • Almere Centrum
  • Houten
  • Meppel
  • Heerenveen
  • Utrecht Overvecht
  • 't Harde

 

In Zaandam staat zij ook aan de zachte kant.

Denk dat het een combinatie is van zacht volume, en dat Karin een wat lagere stem heeft en minder 'uitbundig’ omroept dan Tuffy.

Badge +3

Het probleem is kennelijk bekend en het volume wordt nog station voor station ingeregeld.

Reputatie 1

ook Borne maar dat heeft niks met NS te maken denk ik

Reputatie 7
Badge +1

NS verzorgt op alle Nederlandse stations de reisinformatie. Dus ook op de stations waar andere vervoerders rijden. Daarnaast zijn de stations eigendom van NS.

Zie ook: https://www.ns.nl/over-ns/diensten-voor-vervoerders

NS DCRI stuurt aan, ProRail regelt hier de opdracht voor de aannemer.

Reputatie 1

ook station Zupthen kan hier aan toegevoegd worden.

Reputatie 7
Badge +1

Op Somda valt te lezen dat men alle stations nagaat en per station het volume weer goed inregelt. Kortom, het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt. Ik denk dat het verder melden hier dus overbodig is. 

 

Het betreffende topic: https://www.somda.nl/forum/24487/p745619/oude-omroep/

Reputatie 7
Badge +1

De omroep op station Zwolle was een hele poos beter te verstaan, maar sinds deze week is de omroep opeens helemaal niet meer te verstaan. Je hoort in de verste verte dat er iets wordt omgeroepen, maar dat is het ook wel.

Zou er nog eens naar gekeken kunnen worden?

Reageer