Onbeschofte conducteur

• 24 oktober 2018
  • 17 reacties
  • 756 Bekeken

Rond 23:00 waren de helft van de treinen in Amersfoort licht vertraagd en dat zou ook de sprinter naar Zwolle zijn met 5 minuten. Werd uiteindelijk geen vertraging en dat wilde de conducteur even laten merken.
Trein staat stil, meneer de conducteur stapt uit en blaast gelijk op zijn fluit, zonder te zien dat er in het middenstuk een groep senioren instapt en dat gaat niet snel natuurlijk en mensen in de stress.
Die meneer de conducteur had bijna meerdere hardverlammingen op zijn geweten. Dit kan je echt niet maken. Ik denk dat hij een minuutje eerder thuis wilde zijn. Deze man mag zich schamen.
Sprinter naar Zwolle vanaf Amersfoort om 23:11. Zelfs ik moest rennen

17 reacties

Reputatie 7
Ach wat vervelend nou. En nu wil je hier graag even wat stoom afblazen begrijp ik? Geen probleem.
Wil je ook graag een klacht indienen? Want dan kunnen de moderators jouw klacht namelijk doorzetten en laten escaleren zodat er iets mee gedaan zal worden.
Heel erg vervelend dat mafkezen zoals jij hier rondhangen. Dat je nog niet verwijdert bent. Dus gewoon zin om de boel te verzieken en mensen laten verrekken. Ga ff iets anders doen als je niks te doen hebt.
Reputatie 7
Heel erg vervelend dat mafkezen zoals jij hier rondhangen. Dat je nog niet verwijdert bent. Dus gewoon zin om de boel te verzieken en mensen laten verrekken. Ga ff iets anders doen als je niks te doen hebt.
Pardon? Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? 🤔
Reputatie 7
Badge +4
Het lijkt me een optie het beschavingsniveau van uw eigen opmerkingen, naast de kwalijke suggesties over de intenties van anderen, mee te nemen in uw oordeel. Introspectie heet dat geloof ik.

Zonder dat zou u een punt hebben, al is het beleid dat je na het fluiten niet meer mag instappen. De dienstregeling steekt vrij nauw, ook op dit traject.
Daar gaan we weer. Ik geef iets door wat niet kan. Als mensen instappen terwijl de trein net stil staat, ga je niet fluiten. Mensen hebben recht om in te stappen, lijkt mij. Ze waren aan het instappen toen de trein stil stond, zoals er duidelijk staat.
De toon van Trein D is normaal dus. Ach wat vervelend nou en even wat stoom afblazen zijn hier totaal niet aan de orde. Ik geef gewoon iets door wat niet kan en daar hoort zo'n opmerking niet bij en veroorzaakt frustratie. Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd is zeker erg kinderachtig. Denk er ff over naar en lezen is erg moeilijk.
Dus als een conducteur fluit, terwijl er nog mensen instappen, blijft de andere helft staan tot er een half uur later weer een trein komt. Ik heb het over mensen die oud zijn en gewoon niet sneller kunnen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vind het toch een wat raar verhaal dat ik in de spits goed had kunnen plaatsen maar rond 23.00 uur is het nou niet zo druk dat er hele mensenmassa's op het perron staan te dringen om in te stappen. Tenzij het om een hele groep gaat zijn twintig seconden rond deze tijd wel genoeg.

Dat de conducteur bij aankomst uit de trein stapt en op dezelfde moment al weer fluit weiger ik overigens te geloven.
Reputatie 7
Ik sluit mij aan bij Tamzin. Ik vind het verhaal van @Niekje69 ook een beetje....... merkwaardig.
Een trein die vertraging had, is het treinpersoneel nu eenmaal wat strakker met fluiten. Als er in 5 seconden geen beweging plaatsvindt, nadat de conducteur is uitgestapt, kan ik me echt indenken dat deze is gaa n fluiten. Het gevoel komt dan snel naar boven dat na stilstand meteen is gefloten.
Ik kan vanaf hier weinig over de situatie zeggen, behalve dat ook ik erg graag vertraging eruit rijd en een stuk strakker fluit dan ik de normale halteertijden heb. Dan is het erg vervelend als er uitstappers zijn, die in dit geval meer tijd nodig hebben. Ik kan me niet voorstellen dat de collega ook de deuren meteen dicht heeft gegooid, maar dat is een aanname.
Reputatie 7
Badge +3
@Loes
Dat kan ik me voorstellen met uitstappers (die zie je immers niet op het perron staan) maar niet met instappers.
@Tamzin

Dacht echt gelezen te hebben alleen uitstappers. Ben net wakker, maar inderdaad, instappers behoir je te zien ja. Dan zal er wel te vroeg een opjutfluitje gebruikt zijn, die niet meer mag.
Als ik zelf echt strak fluit, dan heb ik gezien dat de laatste reizigers daadwerkelijk instappen. Soms fluit ik ook om reizigers die buitenom naar hun plek willen te melden dat ze moeten instappen. Doe ik meestal als ze naast een deur zijn overigens.
Reputatie 5
@Niekje69 de reactie van @Trein-D is een reactie op de beschuldiging van jou dat de conducteur wel een minuutje eerder thuis zou willen en dat hij zich moet schamen.
Reputatie 7
Ik sluit mij volledig aan bij RSD. Mijn reactie war trouwens niet eens lullig bedoelt.
Ik vind het jammer dat Niekje96 dat wel lijkt te denken.
Begrijpelijk dat dit niet fijn overkomt, Niekje69. Er kan soms inderdaad strak gefloten worden, maar ik durf er verder ook niet veel over te zeggen omdat ik niet bij de situatie aanwezig was.

Je reactie kan inderdaad sarcastisch overkomen, Trein-D. Bedankt dat je nog even meldt dat je het niet lullig bedoeld hebt.
Reputatie 7
Je reactie kan inderdaad sarcastisch overkomen, Trein-D. Bedankt dat je nog even meldt dat je het niet lullig bedoeld hebt.
💙
Reputatie 7
Badge +4
Rond 23:00 waren de helft van de treinen in Amersfoort licht vertraagd en dat zou ook de sprinter naar Zwolle zijn met 5 minuten. Werd uiteindelijk geen vertraging en dat wilde de conducteur even laten merken.

Trein staat stil, stapt uit en blaast gelijk op zijn fluit, en dat gaat niet snel natuurlijk en mensen in de stress.Die meneer de conducteur had bijna meerdere hardverlammingen (harTverlammingen?) op zijn geweten. Dit kan je echt niet maken. Ik denk dat hij een minuutje eerder thuis wilde zijn. Deze man mag zich schamen.
Sprinter naar Zwolle vanaf Amersfoort om 23:11. Zelfs ik moest rennen

U kwam te laat aanrennen en de deur was gesloten.
Reputatie 2
Fluiten als men nog bezig is met instappen is onbeschoft van de conducteur. En dan zeker bonnen van 350 euro uitschrijven omdat men na het fluitsignaal instapt?
Reputatie 7
Badge +4
De praktijk is zo onze huisconducteur Loes die hierboven beschrijft. De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. De conducteur mag ook wel klantvriendelijk zijn voor de vaak honderden mensen die in de trein zitten en hun aansluiting moeten halen. Gewoon omdat die trein ook niet wacht.

Vroeger kwam je op de vertrektijd aan en stapte je nog in. Nu doe je er wijs aan er een halve minuut eerder te zijn. Die aanpassing hebben we allemaal moeten maken. Als iets tegen het eigenbelang ingaat, is het daarmee nog niet onbeschoft van de ander, die gewoon zijn instructies opvolgt en een compromis moet zien te vinden. We hebben een druk en zeer dichtbereden spoorwegnet, waar alles net als bij een uurwerk in elkaar grijpt. Vertragingen hebben snel olievlekeffecten. De conducteur moet een niet zo makkelijke afweging maken

Met de trein reizen is nu eenmaal een sociaal gebeuren, waarbij het belang van anderen, honderden mensen in de trein, soms zwaarder weegt. Al lijkt dat moeilijk voor te stellen en is het voor velen aanleiding het recht in eigen hand te nemen om maar onbeschoft te kunnen schelden als het eigenbelang in het gedrang komt. Hierboven geïllustreerd.

Er zijn heel veel onbeschofte reizigers en maar weinig onbeschofte conducteurs.

Kennelijk bestaat alleen het ik, en iedereen die dat in de weg staat, moet zich klaarblijkelijk daarvoor nog verantwoorden ook. Het zijn maar al te vaak mensen, die alles omkeren vanuit het eigenbelang en wel erg creatief met de feiten omgaan.

Soms mis je de trein, waardoor een ander op tijd is.

Reageer