Ondergespoten Voorburg station

• 25 februari 2018
  • 13 reacties
  • 430 Bekeken

Hallo,

Sinds december vorig jaar is er graffiti gespoten op station Voorburg, dat ziet er zo uit. Ik had het via een ander forum doorgegeven.
Het enige dat veranderd is sinds toen ik daar was dat ze een tag op een ruit van een abri hadden weggehaald.
Helaas zit de rest er nog steeds op, maar erger, tot mijn schrik is de hele muur onder gekalkt daar.
Dat ziet er zo uit.
Als de spuiters daar willen spuiten, moeten ze op het spoor staan, en als ze vallen en er komt een trein aan hebben we een probleempje...

Verder viel me op dat de lift (die altijd stinkt) aardig aan het roesten is.
Ik hoop dat de graffiti snel wordt weggehaald. En als er weer graffiti komt, haal het snel weg zodat de spuiters niet denken dat niemand het daar opruimt en dat er meer graffiti komt.

Groetjes,
René

(voor alle foto's, klik hier)

13 reacties

Bedankt voor het melden, Stadsbus. Ik heb er een melding van gemaakt. Ik krijg hier waarschijnlijk geen terugkoppeling van dus het is afwachten of deze wordt gereinigd. Als ik wel een terugkoppeling krijg dan zal ik dat hier melden.
Top, dankjewel
Jammer dat dit nog niet is weggehaald en dat er eigenlijk alleen maar meer bijkomt Stadsbus. Ik ga even navraag doen bij Erryt waar hij dit destijds heeft uitgezet en dan zal ik verdere stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat dit zal worden opgepakt.
Inmiddels meer dan een maand verder, er is niks weggehaald, maar wel meer bijgespoten.
Zo ziet het er uit tegenwoordig:

Niet fijn wachten dus...
Reputatie 7
Badge
dus het is afwachten of deze wordt gereinigd.
@Erryt,
wie is hoofdverantwoordelijk voor het schoonmaken en schoonhouden van perrons/stations? NS Vastgoed BV? ProRail? Gemeente? ....?
Top!
dus het is afwachten of deze wordt gereinigd.
@Erryt,
wie is hoofdverantwoordelijk voor het schoonmaken en schoonhouden van perrons/stations? NS Vastgoed BV? ProRail? Gemeente? ....?

De verantwoordelijkheid voor beheer en onderhoud van publieke delen van het station ligt bij ProRail, dat het beheer en onderhoud uitbesteedt aan NS Stations. De commerciële delen van het station zijn sowieso in beheer bij NS Stations, zie https://www.crow.nl/publicaties/spoorboekje-editie-2012 .
@Stadsbus: Ik heb er een melding van gemaakt, maar nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik hoop in de loop van komende week meer te weten.
Die graffiti zal niet snel weg zijn te halen, moet eerst een buitendienstelling worden aangevraagd
Vanaf 23 april 2018 gaan in ieder geval wel de liften te Voorburg in groot onderhoud en zijn langdurig buiten dienst.
Voor reizigers welke afhankelijk zijn van de lift is er taxivervoer naar Den Haag C en Ypenburg.
Klopt! Hopelijk zien de mensen die de lift gaan vervangen ook die graffiti en melden het 😀
Ik heb een reactie van de stationsmanager ontvangen. Het heeft nog steeds de aandacht, maar het is even wachten op Asito. Zij dienen een aanvraag in en daar gaat wat tijd overheen. De stationsmanager heeft aangegeven dat hij het in de gaten zal houden. Hopelijk ziet dit station er snel weer fris uit 🙂
Top!
Eerst de oude lift er uit.

Reageer