beantwoord

Onduidelijkheid busvervoer

  • 28 oktober 2015
  • 2 reacties
  • 138 Bekeken

Door de werkzaamheden tussen Nijmegen en Arnhem moest ik vandaag de bus nemen vanaf station Lent. Dit wist ik, op zich duidelijk aangegeven van tevoren. Echter was het op het station totaal onduidelijk waar je heen moest voor dat vervangende busvervoer. Gelukkig zag ik er een paar andere mensen heenlopen. Eenmaal bij de opstapplek moesten ik en mijn medereizigers een half uur wachten (volgens de dienstregeling gaat er elk kwartier een bus) omdat er meerdere bussen niet op kwamen dagen! Ook kwam het voor dat een chauffeur zei dat hij naar Nijmegen ging, om vervolgens toch af te buigen richting Arnhem! Toen er dan eindelijk toch een bus kwam wist de chauffeur de weg niet (een aantal passagiers gelukkig wel) omdat er tussen Lent en Elst niks werd aangegeven, kan NS geen betere bewegwijzering verzorgen?

Ook duidelijk(er) aangeven waar op een station het vervangende vervoer komt en dit daadwerkelijk (op tijd) laten rijden zou fijn zijn.
icon

Beste antwoord door Janou NS 28 oktober 2015, 19:29

Door de werkzaamheden tussen Nijmegen en Arnhem moest ik vandaag de bus nemen vanaf station Lent. Dit wist ik, op zich duidelijk aangegeven van tevoren. Echter was het op het station totaal onduidelijk waar je heen moest voor dat vervangende busvervoer. Gelukkig zag ik er een paar andere mensen heenlopen. Eenmaal bij de opstapplek moesten ik en mijn medereizigers een half uur wachten (volgens de dienstregeling gaat er elk kwartier een bus) omdat er meerdere bussen niet op kwamen dagen! Ook kwam het voor dat een chauffeur zei dat hij naar Nijmegen ging, om vervolgens toch af te buigen richting Arnhem! Toen er dan eindelijk toch een bus kwam wist de chauffeur de weg niet (een aantal passagiers gelukkig wel) omdat er tussen Lent en Elst niks werd aangegeven, kan NS geen betere bewegwijzering verzorgen?



Ook duidelijk(er) aangeven waar op een station het vervangende vervoer komt en dit daadwerkelijk (op tijd) laten rijden zou fijn zijn.




Hallo MarjonR! Wat vervelend om te lezen dat dit je ervaring met ons was. Wanneer er werkzaamheden zijn en er bussen worden ingezet willen wij onze reizigers zo goed mogelijk begeleiden aan de hand van poster en borden van waar de bussen vertrekken. Ook zetten wij op verschillende punten personeel in die je kan herkennen aan NS-hesjes. Ook is het natuurlijk alles behalve handig als de chauffeur de weg niet weet. Ik zal dit doorzetten zodat wij ons hierin kunnen verbeteren.
Bekijk origineel

2 reacties

Door de werkzaamheden tussen Nijmegen en Arnhem moest ik vandaag de bus nemen vanaf station Lent. Dit wist ik, op zich duidelijk aangegeven van tevoren. Echter was het op het station totaal onduidelijk waar je heen moest voor dat vervangende busvervoer. Gelukkig zag ik er een paar andere mensen heenlopen. Eenmaal bij de opstapplek moesten ik en mijn medereizigers een half uur wachten (volgens de dienstregeling gaat er elk kwartier een bus) omdat er meerdere bussen niet op kwamen dagen! Ook kwam het voor dat een chauffeur zei dat hij naar Nijmegen ging, om vervolgens toch af te buigen richting Arnhem! Toen er dan eindelijk toch een bus kwam wist de chauffeur de weg niet (een aantal passagiers gelukkig wel) omdat er tussen Lent en Elst niks werd aangegeven, kan NS geen betere bewegwijzering verzorgen?

Ook duidelijk(er) aangeven waar op een station het vervangende vervoer komt en dit daadwerkelijk (op tijd) laten rijden zou fijn zijn.


Hallo MarjonR! Wat vervelend om te lezen dat dit je ervaring met ons was. Wanneer er werkzaamheden zijn en er bussen worden ingezet willen wij onze reizigers zo goed mogelijk begeleiden aan de hand van poster en borden van waar de bussen vertrekken. Ook zetten wij op verschillende punten personeel in die je kan herkennen aan NS-hesjes. Ook is het natuurlijk alles behalve handig als de chauffeur de weg niet weet. Ik zal dit doorzetten zodat wij ons hierin kunnen verbeteren.
[quote=Janou NS]Wanneer er werkzaamheden zijn en er bussen worden ingezet willen wij onze reizigers zo goed mogelijk begeleiden aan de hand van poster en borden van waar de bussen vertrekken. Ook zetten wij op verschillende punten personeel in die je kan herkennen aan NS-hesjes.

Beste Janou, bedankt voor het snelle antwoord! Op de grote stations zijn er inderdaad voldoende duidelijke borden en voldoende mensen met hesjes aanwezig om je te helpen. Op een klein station als Nijmegen Lent is het echter anders. Ik hoef daar niet perse een medewerker te zien, maar een bordje naar waar de bussen komen zou toch wel erg fijn zijn. Zo'n bordje staat er nu niet (in ieder geval niet duidelijk genoeg, als het er staat heb ik het niet gezien) namelijk! Ik snap dat er nu weinig meer aan veranderd kan worden, maar wellicht voor de volgende keer?

Reageer