beantwoord

Onjuiste omroep station

• 25 januari 2019
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 6998 reacties
Vanmorgen waren er weer problemen door een defecte trein tussen Haarlem en Den Haag. Terwijl ik (een kwartier later dan normaal hierdoor) stond te wachten op Laan van NOI op de IC naar Vlissingen kwam er een omroep.
De Sprinter van 7.54 naar Haarlem reed niet en de eerstvolgende sprinter naar Haarlem zou vooralsnog gaan om 8.06 van spoor 6. Hier verwonderde ik me nogal over aangezien de trein van 8.06 van Laan van NOI de IC naar Amsterdam is en dus geen sprinter. Nu kon het natuurlijk zo zijn dat deze IC extra zou gaan stoppen op de sprinterstations die door het grootschalige uitval treinen verstoken waren van vervoer. Ik zie hier echter niets van terug.
Dit was dus onjuiste informatie en zorgt alleen maar verwarring. Reizigers die op Laan van NOI de sprinter pakken zullen dit doen omdat ze naar een station willen waar alleen een sprinter stopt en hebben dan niets aan een IC.
Worden dit soort omroepen nog wel gecheckt op juiste informatie?

Het woordje “vooralsnog” was daarentegen wel heel terecht gebruikt, de beteffende IC ging niet verder dan Leiden.
https://treinposities.nl/ritinfo/20190125/2227
icon

Beste antwoord door Miriam NS 25 januari 2019, 19:04

Ik begrijp dat dit voor verwarring zorgt. Voor zover ik weet worden de omroepen wel gecheckt, maar een foutje kan gebeuren. Ik vermoed dat dit hier dan ook het geval is geweest. Hoe was de info in de app en op de borden?
Bekijk origineel

3 reacties

Ik begrijp dat dit voor verwarring zorgt. Voor zover ik weet worden de omroepen wel gecheckt, maar een foutje kan gebeuren. Ik vermoed dat dit hier dan ook het geval is geweest. Hoe was de info in de app en op de borden?
Reputatie 7
Badge +3
Info in de app weet ik niet, ik heb geen smartfoon (en zou het dan toch niet gecheckt hebben aangezien ik zelf de andere kant op moest naar Delft).
Perronscherm op perron 4 waar de sprinter had moeten komen gaf volgens mij alleen aan in zo'n regel eronder dat de sprinter van 7.54 niet reed. Op perron 6 ben ik niet geweest aangezien ik een trein moest hebben vanaf 5 met overstap komend van 3.
Bedankt voor de aanvullende info Momo. Ik ga je signaal doorzetten.

Reageer