beantwoord

onkosten alternatieve reis

• 14 oktober 2014
  • 3 reacties
  • 165 Bekeken

Hallo,

I.v.m. werkzaamheden tussen Almere en Weesp ben ik gedwongen om de afgelopen 2 dagen anders te reizen. Ik heb op dit traject (Almeren Centrum, Amsterdam Centraal) een traject abbo. Ik kan hier echter geen gebruik van maken tenzij ik als vee in een menigte van 200 man wil staan wachten op de vervangende bussen voor een half uur (minimaal). Dit betekend dat ik nog vroeger moet opstaan en nog later thuis ben. Ik snap dat er niet veel gedaan kan worden bij uitloop van onderhoud, maar ik heb wel extra kosten moeten maken om op tijd op mijn werk te kunnen zijn de afgelopen 2 dagen en op tijd weer thuis te kunnen zijn om mijn honden uit te laten, ze zijn al 10 uur alleen thuis, daar wil ik liever geen 11+ uur van maken. Tevens heb ik geen gebruik kunnen maken van mijn abbo deze 2 dagen door deze werkzaamheden, maar betaal ik hier wel voor.

Ik wil graag deze onkosten terug krijgen, hoe kan ik dit doen?
icon

Beste antwoord door Herman NS 15 oktober 2014, 10:34

Hallo Anyone,

Je afweging om om te reizen is heel erg logisch. Bij werkzaamheden biedt NS echter altneratief vervoer aan. Wanneer je daarvan afwijkt heb je volgens de voorwaarden geen recht op restitutie.

Je kunt mij uiteraard een privebericht toezenden met je NAW-gegevens en geboortedatum. Vervolgens kan ik kijken of ik iets voor je kan doen.

Je topic heb ik verplaatst naar 'op het station', omdat dit forum het best aansluit bij het onderwerp van jouw topic.

Met vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Anyone,

Je afweging om om te reizen is heel erg logisch. Bij werkzaamheden biedt NS echter altneratief vervoer aan. Wanneer je daarvan afwijkt heb je volgens de voorwaarden geen recht op restitutie.

Je kunt mij uiteraard een privebericht toezenden met je NAW-gegevens en geboortedatum. Vervolgens kan ik kijken of ik iets voor je kan doen.

Je topic heb ik verplaatst naar 'op het station', omdat dit forum het best aansluit bij het onderwerp van jouw topic.

Met vriendelijke groet,
Herman NS
Reputatie 4
Badge
En ik vraag mij tevens ook gelijk af hoe het kan zijn dat alle wc's op slot gedraaid worden op een traject van 3 uur?

Water op, septische tank vol en smeerpoetsen kunnen daar de oorzaak van zijn.
Hi NS,

Ook ik reis elke dag tussen Groningen en Duivendrecht (lange reis), waarbij er elke dag op de terugreis (18.21 uur) een korte trein arriveerd bij duivendrecht op weg naar Amerfoort waardoor ik weer eens mag staan. Volgens NS zouden er langere treinen gaan rijden, maar in de praktijk blijkt het dus ern valse belofte. Verder wordt er in de trein geadverteerd dat je bij werkzaamheden van te voren je reis moet plannen. Gister heb ik gekeken naar vandaag en bleek dat alle treinen weer volgens dienstregeling gingen reiden. Tot mijn verbazing moest ik er vanochtend achter komen dat de werkzaamheden nogmaals zijn uitgesteld. Volgens de app rijden morgen de treinen weer volgens dienstregeling. Kan ik gaan claimen als dat weer niet blijkt te zijn, aangezien jullie dit niet tijdig aangeven? Misschien zou ns wat meer aan zijn dienstverlening kunnen doen? En ik vraag mij tevens ook gelijk af hoe het kan zijn dat alle wc's op slot gedraaid worden op een traject van 3 uur?

Reageer