beantwoord

Onkosten vervangend vervoer i.v.m. werkzaamheden Schiphol

• 28 juli 2016
  • 8 reacties
  • 245 Bekeken

Van maandag 1 augustus t/m woensdag 10 augustus rijden er geen treinen (van Arnhem/Utrecht) naar Amsterdam Zuid. Omdat ik voor mijn werk dagelijks op het traject Arnhem-Amsterdam Zuid reis, ben ik genoodzaakt nu om te reizen. Een alternatief is dus om vanaf station Amsterdam Bijlmer ArenA metro 50 te pakken naar station Amsterdam Zuid. Echter heb ik een Altijd Vrij abonnement welke alleen geldig is in de trein, en niet in de bus of metro. Kunnen deze kosten (voor de metro/bus) worden vergoed door NS? Zo ja, hoe kan ik mijn onkosten declareren? Ter info: de kosten voor de metro bedragen circa €1,93 enkele reis.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 29 juli 2016, 17:04

Voor meer informatie kunnen jullie een kijkje nemen in het volgende topic: Werkzaamheden Schiphol in augustus, metro als vervangend vervoer?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Alternatief voor je extra kosten is de vervangende NS bus gebruiken. Met overstap in Bijlmer op de sprinter naar Duivendrecht. Van Duivendrecht rijden er NS bussen naar Schiphol die ook in Amsterdam RAI en Zuid stoppen.

Uitzondering is 2 augustus. Dan mag je zonder uit/inchecken van de Metro 50 van Bijlmer naar Zuid rijden, omdat er dan geen vervangende NS bussen beschikbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vrees dat een compensatie er niet inzit. Het is geen 'beleid' van NS. Ze laten je vanuit de richting Utrecht liever twee keer overstappen dan rechtstreeks van Amsterdam Bijlmer Arena met minimale vertraging naar Amsterdam RAI of Amsterdam Zuid per metro te vervoeren.

https://forum.ns.nl/op-station-17/werkzaamheden-schiphol-augustus-metro-vervangend-vervoer-25967
Beiden bedankt voor jullie antwoord (en voor de link naar een andere vraag!). Met de NS-bus ben je 35 minuten langer onderweg, is dus eigenlijk geen optie voor de gemiddelde reiziger lijkt mij.
Reputatie 7
Badge +3
Dat ben ik geheel met je eens. Ik heb in geen tijden zo'n slechte regeling gezien als deze en dat terwijl er een zeer goed alternatief is. Daar komt nog bij treinvervangend vervoer bij werkzaamheden normaal gesproken door ProRail betaald wordt. In dit geval lijkt het treinvervangend vervoer te zijn besteld bij de firma Moedwil en Misverstand.
Beste LindaH,

Welkom op het NS Serviceforum. We snappen dat werkzaamheden zeer vervelend zijn en helemaal als je hierdoor langer onderweg bent. Alleen is het zo dat er een alternatief reisadvies is, mocht je die niet volgen en zelf een keuze maken voor ander vervoer, worden deze kosten niet vergoed.
Reputatie 7
Badge +3
Het zijn niet zozeer de werkzaamheden die vervelend zijn maar het is vooral de zeer slechte busregeling van NS die vervelend is.
Geen enkel weldenkend mens gaat een half uur omreizen, terwijl er een prima metroverbinding is van Bijlmer naar Zuid. Weinig overstaptijd en een korte looproute. Als men het op 2 augustus via metro 50 kan regelen, waarom is het dan zo'n probleem om het op de andere dagen ook op die manier te doen?
NS dreigt hier de vaste klanten in de kou te laten staan door ze op te zadelen met extra kosten.
Voor meer informatie kunnen jullie een kijkje nemen in het volgende topic: Werkzaamheden Schiphol in augustus, metro als vervangend vervoer?

Reageer