beantwoord

onleesbare pinpas


Reputatie 1

Lelystad centrum ben ik noodgedwongen alle kaartautomaten(de vier automaten in de stationshal en ook de automaat die buiten staat, de automaatnummers weet ik niet) langs geweest. Allemaal gaven aan dat mijn pinpas onleesbaar is. Maar de pinpas doet het wel bij de pinautomaten en in de winkels dus het ligt niet aan de pas. Las wel online dat vanaf 2006 er zo af en toe problemen zijn met het lezen van vooral nieuwe uitgerolde pinpassen en mijn huidige pinpas is ook een nieuwe pinpas. Dit is trouwens volgens datzelfde bericht niet bij elke automaat en of met elke pinpas maar dus wel een probleem dat blijkbaar sindsdien nog steeds zo af en toe de kop op steekt her en der. 
Gelukkig kon ik nog op tijd online mijn anonieme kaart opwaarderen maar zolang ik dus deze abn-pinpas heb, kan ik deze dus niet meer opwaarderen via de ns-kaartautomaten?

icon

Beste antwoord door Robert B 2 June 2022, 18:21

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij problemen met een pin-pas lijkt mij dat er eerst bij de betreffende bank geïnformeerd moet worden, heb je dat al gedaan?

Badge +3

Een alternatief voor opwaarderen in een winkel of station is om saldo te bestellen via https://www.ov-chipkaart.nl/reizen-met-saldo/bestel-saldo.htm

Dat kan je vervolgens wel ophalen bij een NS kaartautomaat.

Wellicht ook toch maar een nieuwe pas aanvragen, want als er vanaf 2006 al af en toe problemen zijn zouden daarover veel meer meldingen moeten zijn. Ik heb er in ieder geval nog niemand over gehoord dat geen enkele automaat werkte.

Misschien ook even handig om te vermelden van welke bank de pinpas is dan kan het geregistreerd worden en gekeken worden of deze klacht vaker voorkomt.  Mocht iemand uit uw omgeving ook dezelfde bank hebben dan kan deze wellicht ook eens kijken of hetzelfde probleem ontstaat.

Zelf dit ook gehad met een bankpas bij een bedrijf en dat is na een klacht inmiddels verholpen.

Reputatie 7
Badge +3

Jeroen, is zo te lezen de ABN-AMRO. 

zolang ik dus deze abn-pinpas heb, kan ik deze dus niet meer opwaarderen via de ns-kaartautomaten?

 

Jeroen, is zo te lezen de ABN-AMRO. 

zolang ik dus deze abn-pinpas heb, kan ik deze dus niet meer opwaarderen via de ns-kaartautomaten?

 

Helemaal overheen gelezen :D

Maar als er met die pas problemen zouden zijn dan zou je toch meer klachten verwachten aangezien het een gangbare bankpas is en niet een pas die minder voorkomt.

 

Badge +3

Maar als er met die pas problemen zouden zijn dan zou je toch meer klachten verwachten aangezien het een gangbare bankpas is en niet een pas die minder voorkomt.

Vandaar mijn vorige reactie. Het gebeurt wel eens dat een NS automaat klaagt over ‘pas onleesbaar’ maar dat zou nooit bij alle automaten op een station moeten gebeuren. Dan zou het een algemene pinstoring zijn (met andere melding).

 

Reputatie 7
Badge +4

Gewoon de bankpas vervangen zodra die ook maar ergens weigert. De fase van soms wel en soms niet is al onwerkbaar, en het wordt eerder slechter dan beter. ABN doet het vervangen in korte tijd.

Jeroen, is zo te lezen de ABN-AMRO. 

zolang ik dus deze abn-pinpas heb, kan ik deze dus niet meer opwaarderen via de ns-kaartautomaten?

 

Maar als er met die pas problemen zouden zijn dan zou je toch meer klachten verwachten aangezien het een gangbare bankpas is en niet een pas die minder voorkomt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er iets mis is met het betrokken pasje.

Reputatie 1

Goedendag,

Ik heb meteen bij de bank geïnformeerd. Niks aan de hand met de pas zelf.Had de pas een paar dagen geleden ontvangen, geactiveerd en al.Zag wel dat het design iets anders was dan mijn oude pinpas.Zo zag je duidelijk een spatie tussen de twee lagen waartussen de chip zit maar bij de oude pinpas zie je dit niet. 
Heb ook bij Kiosk op het station wat gepind, bij de pinautomaat werkte hij ook gewoon. Behalve dus bij de ns-kaartautomaten op het station. Op het net kwam ik tegen dat dit vanaf 2006 zo af en toe her en der speelt bij sommige mensen(een enkeling ook met de ing-pinpas). Dus veel mensen zijn het er niet nee. maar zag wel dat ze een nieuwe pinpas hadden aangevraagd dus denk dat ik dat maar ga doen en kijken of dat helpt. 
Heb uiteindelijk inderdaad maar online opgewaardeerd maar is lastig als je niks op je pas hebt maar naar een automaat heen moet reizen….trouwens de apparaten gaven allemaal bij mijn pas ‘onleesbare pinpas’ aan en werkten dus niet voor MIJN pas.Had niet opgelet of ie het wel deed bij anderen.Maar ik ga kijken als ik toch een andere pinpas kan krijgen want ik vind het fijner om gewoon bij de automaat op te waarderen gezien je online meteen €10moet opwaarderen versus minimaal €4 bij de kaartautomaten.

Dank allemaal voor het meedenken.Het wordt een nieuwe pas aanvragen!

 

Reputatie 1

Paar weken geleden weigerde mijn pas bij een betaalautomaat in de AH.Dus een nieuwe pas aangevraagd. Deze nieuwe pas kan wel gewoon gelezen worden door de kaartautomaten van de NS!😁

Probleem lag dus gewoon aan de pas van de ABN alhoewel de ABN dat zeer onwaarschijnlijk vond…😩

Reageer