beantwoord

Onmenselijke fietsenstalling?

• 7 januari 2016
  • 3 reacties
  • 190 Bekeken

Reputatie 1
Op sommige stations tref ik tegenwoordig onbemande fietsenstallingen aan. Het aantal stappen dat men hier moet zetten om een fiets te kunnen meenemen is werkelijk niet te geloven. Eerst mag je een sleutel pakken (na aanbieden van de kaart) uit een met een rolluikje afgesloten sleutelkastje. Kijk uit dat je vingers er niet tussenkomen!. Vervolgens de volgende horde: de onneembare fietsenstalling. Je moet de sleutel voor een zuil houden. De zuil piept een paar keer en vervolgens weigert hij dienst. Nog maar een keertje dan. Achter me staat ongeduldig iemand te wachten. Hij doet het niet. Dan maar de hulpknop. Het duurt een hele tijd maar dan gaat het hek open en mag je de 'gevangenis' in. Zo voelt het althans. Fiets pakken dat lukt al aardig, maar dan: eruit? Ook daarvoor moet het hele circus weer opnieuw en opnieuw lukt het niet. En vergeet niet eerst de fiets op slot te zetten, want anders krijg je de sleutel niet bij het zuiltje. Ondertussen vraag ik me af waarom ik me in vredesnaam opnieuw moet legitimeren terwijl ik dit al heb gedaan. Claustrofobisch ben ik gelukkig niet maar het is niet voor te stellen hoe ingewikkeld NS hier een systeem heeft kunnen bedenken. Na circa 15 minuten heb ik een fiets. Ik stel me voor dat voor de kostprijs van het bouwen van deze vesting iemand zeker enkele jaren kan werken. Om te spreken in de woorden van de 'echte' fietsenmaker die het dagelijks mag aanschouwen: "Werkelijk Onmenselijk!"

Kunnen jullie alsjeblieft stoppen met deze stallingen en gewoon weer een persoon hier zijn werk laten doen?
icon

Beste antwoord door JanH NS 8 januari 2016, 10:39

Hoi Marcs, welkom op het forum.
Jammer om te lezen dat je deze ervaringen hebt met de zelfservicestalling, we proberen hiermee juist een stukje service te leveren. Ik begrijp uit je verhaal niet helemaal of je een OV-fiets probeert te huren of je eigen fiets uit de stalling wil halen, dit moet natuurlijk beide zonder veel moeite kunnen. Ik zal je commentaar uiteraard doorgeven, al ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers met deze stallingen.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Marcs, welkom op het forum.
Jammer om te lezen dat je deze ervaringen hebt met de zelfservicestalling, we proberen hiermee juist een stukje service te leveren. Ik begrijp uit je verhaal niet helemaal of je een OV-fiets probeert te huren of je eigen fiets uit de stalling wil halen, dit moet natuurlijk beide zonder veel moeite kunnen. Ik zal je commentaar uiteraard doorgeven, al ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers met deze stallingen.
Reputatie 6
De OV-fiets natuurlijk.

Je zult de sleutel van je eigen fiets niet eerst uit een kluisje aan de muur moeten halen mag ik hopen.
Bedankt voor de verduidelijking Ferdinand Delasoie. Moderator JanH heeft dit inmiddels doorgegeven.

Reageer