beantwoord

Onterecht geld betalen ns fietsenstalling

Hoi!
Vanochtend heb ik mijn eigen fiets neergezet in de bewaakte fietsenstalling aan de zuidzijde van station Zwolle, toen ik heb aan het eind van de middag (binnen 24 uur) op wou halen moest ik echter opeens 7 euro betalen? (de eerste 24 uur horen gratis te zijn)
Nou kun je de fietsenstalling helaas niet uit zonder te betalen dus heb ik dat maar gedaan.
De klantenservice heb ik gebeld, die verwees mij echter door naar de medewerkers in de fietsen stalling aan de noordzijde van het station.
Deze medewerkers gaven mij op hun beurt het nummer van de klantenservice.
Bij contact met de NS chat en de dame bij de servicebalie op het station verwezen mij eveneens door naar de klantenservice die ook bij de 2e keer bellen nog geen oplossing wist.
Ik wacht inmiddels nog op een reactie via de facebook chat.. maar jongens.. mag ik gewoon mijn 7 euro terug?
icon

Beste antwoord door Ben NS 5 september 2018, 20:41

Hallo Arme Student, en welkom bij de NS Community!

Wat opmerkelijk dat er toch kosten in rekening zijn gebracht zeg. Ik ga dit graag voor je uitzoeken.
Kun je mij in een privébericht (deze kun je sturen door op mijn naam te klikken, en vervolgens op 'stuur bericht')
de volgende gegevens sturen: voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer en OV-chipkaartnummer?
Dan ga ik zo snel mogelijk voor je uitzoeken hoe dit zit.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Hallo Arme Student, en welkom bij de NS Community!

Wat opmerkelijk dat er toch kosten in rekening zijn gebracht zeg. Ik ga dit graag voor je uitzoeken.
Kun je mij in een privébericht (deze kun je sturen door op mijn naam te klikken, en vervolgens op 'stuur bericht')
de volgende gegevens sturen: voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer en OV-chipkaartnummer?
Dan ga ik zo snel mogelijk voor je uitzoeken hoe dit zit.
Verstuurd! Ik kijk uit naar een reactie!
Reputatie 5
Arme Student en ik hebben dit middels privéberichten opgelost!
Met mijn abonnement "stallen op rekening" stal ik mijn fiets altijd op station Zwolle Hanzeland (oostzijde station), lekker gemakkelijk 1e 24 uur gratis
Afgelopen maand wist ik dat ik 2x iets langer dan 24 uur had gestald (= 2x0,50ct), derhalve was ik verbaasd met een bedrag van 9,50 dat per incasso was geind door NS Reizigers groep. Geen melding vooraf (ik zag dat ook al vaak voorbij komen hier). In mijn NS heb ik de factuur erbij gezocht en wat blijkt:
De periodes dat mijn fiets in de stalling staat sluiten precies aan oftewel: ik wordt pas uitgecheckt van de vorige huurperiode als ik mijn fiets weer kom brengen.
Omdat het om een onbemande stalling gaat dien je je voorwiel op de mat te plaatsen als je naar binnen gaat en als je met je fiets naar buiten gaat doe je hetzelfde. Blijkbaar werkt de sensor niet goed. Zojuist zag ik tot mijn opluchting dat afgelopen dinsdagavond mijn fiets wel netjes is uitgecheckt. Het gaat dus ook wel eens goed.
Ik heb gebeld met de klantenservice hierover, maar kon niet geholpen worden cq er werd slecht naar me geluisterd. Ik werd geirriteerd en heb het bedrag gestorneerd.
Vandaag met nieuwe energie teruggebeld, maar nu kunnen ze niks doen aan de factuur omdat ik hem eerst moet betalen! Help...! Kafkaiaans komt dit op me over. Dat aan de techniek van de stalling iets moet gebeuren lijkt me logisch, en ik wil graag een juiste factuur van 1,00 euro ipv 9,50. Over december wil ik het vooraf regelen, want dat staat er nu ook fout in.
Ik vind het vervelend om te lezen dat dit verkeerd is gegaan, veldea, maar we kunnen niets anders voor je betekenen dan wat je al is geadviseerd door mijn telefonische collega's. Mijn advies is dan ook om hun advies op te volgen.
Bijkbaar werkt de mat niet altijd goed bij het ophalen van de fiets. Mijn vraag was ook: kan daar naar gekeken worden?
Ik heb gemerkt dat bij fiets brengen er een melding in het scherm verschijnt: "fiets brengen " zodra je fiets op de mat staat. Ga je zonder fiets door het poortje staat dat er niet - of 'fiets halen' (ik ben daar nu niet zeker van), maar er is in ieder geval duidelijk verschil. Als ik mn fiets heb gebracht en naar buiten of ik haal mn fiets uit de stalling en zet hem op de mat lees ik dezelfde boodschap in het scherm : Dank voor uw bezoek en tot ziens. Geen aanwijzing dat de mn fiets al dan niet is uitgecheckt. Graag aandacht hiervoor, want telkens checken thuis of ik ben uitgecheckt en dan moeten bellen met de klantenservice is nogal vervelend. (En zou volgens mij niet nodig hoeven zijn)
Dan is er nog de klantenservice medewerker die me niet wilde of kon helpen, waardoor ik gestorneerd had. Uiteindelijk heb ik na betaling met een andere medewerker de in -en uitchecktijden herzien (ook voor december). Ik hoop het teveel betaalde nog wel terug te krijgen natuurlijk! Oh ja, ik ben niet de enige met dit probleem, zag in dit forum iets dergelijks voorbij komen. Fijn als het in 2019 kan worden opgelost.
Met vriendelijke groet,
Abertien van der Velde
Wat een vervelende situatie en jammer om te lezen dat het contact zo moeizaam verloopt. Als ik het goed begrijp staan alle gegevens nu correct en ben je in afwachting van de restitutie?

Ik zal in ieder geval je signaal over deze locatie doorzetten, zodat hier naar gekeken kan worden. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen doen dan hoor ik het graag.
Miriam NS schreef:

Wat een vervelende situatie en jammer om te lezen dat het contact zo moeizaam verloopt. Als ik het goed begrijp staan alle gegevens nu correct en ben je in afwachting van de restitutie?

Ik zal in ieder geval je signaal over deze locatie doorzetten, zodat hier naar gekeken kan worden. Mocht ik verder nog iets voor je kunnen doen dan hoor ik het graag.

Het te veel betaalde is terugbetaald en de fouten in december eveneeens gecorrigeerd. Ik blijf achterdochtig checken of mn fiets correct is in- en uitgecheckt. Tot heden gaat het goed. Het zou handig zijn als je dit ook in de NS-app kan doen. Wordt daar aan gewerkt?
Fijn om te lezen dat alles is gecorrigeerd en dat het de afgelopen keren goed is gegaan. Ik begrijp dat je een beetje achterdochtig bent, maar hoop dat het niet meer fout zal gaan. Voor zo ver ik weet zijn hier geen plannen voor, maar ik zal je suggestie aankaarten.
Badge +3
Ik las een topic over een stalling waar je fiets (voorwiel) in een soort goot moest staan voor een correcte werking.

Bij fietsen met 'brede banden' (geen idee hoe die heten, maar zie ze regelmatig) ging het dan soms mis.

Heb je toevallig zo'n fiets? Vreemd anders dat de mensen bij de stalling het 'probleem' ook niet herkenden... want dan zal je toch niet de enige zijn?
Robert B schreef:

Ik las een topic over een stalling waar je fiets (voorwiel) in een soort goot moest staan voor een correcte werking.

Bij fietsen met 'brede banden' (geen idee hoe die heten, maar zie ze regelmatig) ging het dan soms mis.

Heb je toevallig zo'n fiets? Vreemd anders dat de mensen bij de stalling het 'probleem' ook niet herkenden... want dan zal je toch niet de enige zijn?

Rober B. Bedankt voor het meedenken. In de stalling Zwolle Hanzeland is een mat waarover je de stalling in- en uitgaat. Alle soorten banden passen hier... Het plaatsen van je voorwiel op de mat is in combinatie met de ov- chipkaart het moment van in- en uitchecken. Ik vermoed wel dat je EERST je voorwiel moet plaatsen alvorens de ov chipkaart voor de lezer te houden. En ja, ik denk dat meer mensen dit overkomt/is overkomen; alleen merk je het pas aan de rekening als je amper in de stalling komt.

Reageer