Vanaf spoor 14 was ik heel snel bij de uitgang aan de achterzijde. Ik vond het opvallend, dat de poortjes gesloten bleven terwijl in de hal voor de poortjes, de rijen snel groeiden. Bij sommige wachtenden was de paniek van de gezichten af te lezen. Opvallend vond ik ook, dat medewerkers van NS, herkenbaar aan de gele hesjes daarop met NS logo en NS Stations, ín de hal bleven staan. Pas na aandringen van een aantal reizigers opende één van hen met de nodige aarzeling een van de glazen deurtjes naast de poortjes.
Wat er precies aan de hand was, weet Ik niet, maar na vijf minuten mocht iedereen weer naar binnen.
ik vraag me af, of iedereen die op het station werkt, op de hoogte is van de veiligheid-instructies en procedures en of die wel eens geoefend worden. Het lijkt er namelijk niet op. En ik hoop vooral, dat bij een échte calamiteit onmiddellijk de poortjes open gaan en er iemand verantwoordelijk is (of gewoon het initatief neemt) deuren en hekken open te zetten.
Op het perron viel me nog wel op dat de conducteur langs de trein liep en op de ramen tikte om de reeds ingestapte reizigers te attenderen.
Beste antwoord door Sivan NS
Inmiddels heb ik duidelijkheid. Dit betrof een storing in het systeem. De aannemer heeft naar de installatie gekeken en een en ander bijgesteld. Het probleem zou hiermee verholpen moeten zijn.
Bekijk origineel