Onzinnig reisadvies bij verstoring.

• 22 april 2016
  • 7 reacties
  • 355 Bekeken

Reputatie 1
Dit is het huidige advies:

Gouda-Alphen a/d Rijn

laatste update: vrijdag 22 april 2016, 07.08 uur

Tussen Gouda en Alphen a/d Rijn rijden geen treinen door een verstoring elders.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 9:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Gouda en Alphen a/d Rijn reizen via Woerden.

Nu wilde ik het laatste stukje van mijn reis van Gouda naar Waddinxveen gaan reizen. De trein stond gewoon op de borden. En ineens was die ook helemaal weg... Maar volgens bovenstaand advies had ik weer terug naar Woerden moeten reizen. En dan... Dan kom ik echt niet met een trein in Waddinxveen. Bussen zijn er ook niet, dus wat een bullshit advies van de NS!
Gelukkig reis ik met een electrische vouwfiets en was ik maar 5 minuten te laat op mijn werk. Maar ik vind dit soort onzin advies dus echt niet kunnen!

7 reacties

Badge +3
Het advies is niet voor reizigers naar tussengelegen stations, maar voor reizigers die echt van/naar de stations Gouda en Alphen aan den Rijn reizen. Zij kunnen wel via Woerden reizen.
Reputatie 1
Het advies is niet voor reizigers naar tussengelegen stations, maar voor reizigers die echt van/naar de stations Gouda en Alphen aan den Rijn reizen. Zij kunnen wel via Woerden reizen.

Zo staat het er niet: Reizigers tussen Gouda en Alphen a/d Rijn reizen via Woerden.
Reputatie 6
Badge +1
Zo staat het er wel: mensen die tussen (=van/naar) Gouda en Alphen reizen, kunnen via Woerden...
Reputatie 7
Badge +3
Zo lees ik het ook.

Maar het is wel een beetje slordig dat er geen reisadvies is voor reizigers naar de tussengelegen stations als Waddinxveen. Of ik moet tussen de regels door lezen en eruit halen dat NS niks regelt en je als reiziger maar moet wachten tot het moment dat de storing is verholpen.
Zo staat het er wel: mensen die tussen (=van/naar) Gouda en Alphen reizen, kunnen via Woerden...

Het traject tussen Gouda en Waddinxveen ligt toch echt tussen Gouda en Alphen a/d Rijn. "Tussen ... en ..." heeft een andere betekenis dan "van ... naar ...".
Reputatie 1

Het traject tussen Gouda en Waddinxveen ligt toch echt tussen Gouda en Alphen a/d Rijn. "Tussen ... en ..." heeft een andere betekenis dan "van ... naar ...".

de NS kan niet alles voor je voorkouwen, beetje het gezonde verstand gebruiken
Reputatie 6
Badge
Hoewel dit een oud topic is, wil ik de mensen hier helemaal gelijk geven over het stukje van de stations tussen.

Reageer