beantwoord

Op een intimiderende manier uitgescholden worden door NS personeel

• 30 augustus 2021
  • 14 reacties
  • 416 Bekeken

Bij het plaatsen van mijn fiets in de Sijpesteijnkade fietsenstalling in Utrecht uitgescholden op een intimiderende bedreigende manier uitgescholden worden voor kankerwijf. Werkelijk bizar dat dat kan en dat mensen die dit soort dingen doen hier werkzaam zijn en wat gaat hieraan gedaan worden.

icon

Beste antwoord door Thom 30 augustus 2021, 09:35

Wij waren er niet bij, we weten niet wat zich heeft afgespeeld en wat er aan vooraf is gegaan. Doorgaans is er in een conflict actie en reactie, en komen dit soort opmerkingen ook niet uit de lucht vallen. U geeft niet aan wat uw eigen inbreng hierin was.

Hier kan niemand wat mee, we kunnen het niet beoordelen en er ook niks aan doen via dit reizigerskanaal. Bedenk dat dit geen adres van NS is. U kunt een klacht indienen bij NS, maar niet via dit forum.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Wij waren er niet bij, we weten niet wat zich heeft afgespeeld en wat er aan vooraf is gegaan. Doorgaans is er in een conflict actie en reactie, en komen dit soort opmerkingen ook niet uit de lucht vallen. U geeft niet aan wat uw eigen inbreng hierin was.

Hier kan niemand wat mee, we kunnen het niet beoordelen en er ook niks aan doen via dit reizigerskanaal. Bedenk dat dit geen adres van NS is. U kunt een klacht indienen bij NS, maar niet via dit forum.

Naar dat dit woord naar je werd gegooid thijsdekker. Zoals Thom zegt kun je een klacht indienenvia onze andere kanalen. Geef dan zo uitgebreid mogelijk aan wat er precies is voorgevallen, waar dit was en welke persoon dit was. Dan helpt mijn collega je hier graag verder mee.

Thom ongeacht wat zich wat zich heeft afgespeeld en wat er aan vooraf is gegaan en wat mijn eigen inbreng hierin was als NS personeel mensen uit gaat schelden voor kankerwijf is er iets ernstig mis met de NS. 

Reputatie 5

@thijsdekker Op een klacht zult u geen terugkoppeling ontvangen. De NS is wat dat betreft een organisatie waar klaarblijkelijk het één en ander graag onder de pet gehouden wordt. Dus verwacht niet al te veel van een eventuele klacht. Schelden met dit soort ziektes vind ik persoonlijk nogal triest, maar ook onder het NS personeel en bij andere organisaties zijn er altijd gevallen die wat normen en waarden gevoelloos zijn als het anderen betreft. En zoals aangegeven is dit een klant helpt klant kanaal waar moderators dit soort zaken doorverwijzen. Let wel dat andersom andere regels gelden! Als u hier op dit forum een ander uitmaakt voor ‘K*****ect’, dat een ban dan niet vreemd zou zijn. Mocht u ontevreden zijn over de afhandeling van de klacht, schroom dan niet om dat hier te vermelden. Er zijn hier altijd leden actief die u verder kunnen helpen. 

@Laura NS Waarom kun je dit als moderator oppakken? 

@thijsdekker Op een klacht zult u geen terugkoppeling ontvangen.

Hier moet ik je toch even corrigeren. Zeer ernstige klachten (dient KS zelf in te schatten), zeker wat betreft personeel, kunnen we ook indienen als klacht die een terugkoppeling geeft aan de indiener. Wat voor terugkoppeling dit precies is, weet ik helaas niet, want er wordt altijd rekening gehouden met de privacy van het personeel, wat betreft de afhandeling hiervan. 

@Laura NS Waarom kun je dit als moderator oppakken? 

Dit soort klachten kunnen het beste opgepakt worden door onze klantenservice. Als TS erop staat, kan er een bericht privé naar mij worden gestuurd, maar er is kans dat ik deze niet op tijd op kan pakken door andere werkzaamheden en een aflopende dienst. Als thijsdekker dit voor 14:00 kan doen, dan is dat prima. Maar vandaar dat ik liever adviseer dit soort dingen via KS te laten lopen. 

Reputatie 5

@Laura NS Ik wil best wel een keer één tegenvoorbeeld hier op het forum beschrijven, maar dat lijkt mij binnen dit topic niet gepast. En wat betreft de 14:00 maakt het ook niet veel uit. Dan pak je het de volgende dienst op. :)  Vat het in ieder geval niet persoonlijk op.:blush: De meeste vaste leden denken mee met de NS en begrijpen ook dat individuele moderators in dienst van een derde partij ook geen bergen kunnen verzetten. 

Van de klantenservice kreeg ik door dat klachten alleen telefonisch ingediend konden worden. Ondanks ach wel en wee dat dit niet zou moeten kunnen. Sluit aan bij de ervaring van reisleider als ik het goed begrijp. inmiddels ook een klacht ingediend bij de  OV ombudsman kijken of dat effect heeft. 

Er kan via elk kanaal een klacht worden ingediend. Als er een terugkoppeling kan worden gegeven zal dit bij hoge uitzondering ook worden gedaan. We dienen ons wel aan de privacywetgeving te houden. Indien er sancties volgen tegen personeel kunnen wij dat uiteraard niet vrijgeven omdat de privacy van de medewerker dan in het geding komt. Wij gaan uiteraard wel zeer serieus om met dergelijke klachten.

Bizar de privacy van een op een intimiderende bedreigende manier iemand voor kankerwijf uitmaken blijkbaar belangrijker dan hoe de NS klant dit ervaart. En bij hoge uitzondering zal er een terugkoppeling worden gegeven ja natuurlijk dat noemen we ook wel een doofpot. Zoals Reisleider** al voorspelde hier hoor je nooit meer iets van terug en inderdaad de NS is een organisatie die het één en ander graag onder de pet wil houden. Ik ben zeer benieuwd waar een schriftelijke klacht ingediend kan worden zodat eea navolgbaar is.Telefonisch krijg je door dat dat alleen maar telefonisch kan passend binnen het onder de per houden. Er is inmiddels al een lacht ingediend bij de OV ombudsman wellicht dat die er wel wat mee doet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben zeer benieuwd waar een schriftelijke klacht ingediend kan worden zodat eea navolgbaar is.

Zie https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html en de Algemene Voorwaarden.

10. Klachten en geschillen

10.1. Waar kunt u terecht met uw klachten?
Als u een klacht heeft kunt u deze indienen via de online kanalen van NS Klantenservice. Op het moment van inwerkingtreding van deze Voorwaarden kunt u online een klacht indienen via Twitter, Facebook of via de chatapplicatie op de website van NS. Zie www.ns.nl/klantenservice/contact voor meer informatie.

U kunt uw klacht ook telefonisch voorleggen aan NS Klantenservice via 030 – 751 51 55 (voor dit nummer betaalt u uw gebruikelijke belkosten).

Bovengenoemde kanalen zijn de voorkeurskanalen van NS omdat deze kanalen NS in staat stellen om sneller op uw klacht te reageren.

U kunt echter ook per post een klacht indienen via onderstaand postadres. Houd hier echter rekening met een langere afhandeltijd (zie artikel 10.2):

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Bizar de privacy van een op een intimiderende bedreigende manier iemand voor kankerwijf uitmaken blijkbaar belangrijker dan hoe de NS klant dit ervaart. En bij hoge uitzondering zal er een terugkoppeling worden gegeven ja natuurlijk dat noemen we ook wel een doofpot. Zoals Reisleider** al voorspelde hier hoor je nooit meer iets van terug en inderdaad de NS is een organisatie die het één en ander graag onder de pet wil houden. Ik ben zeer benieuwd waar een schriftelijke klacht ingediend kan worden zodat eea navolgbaar is.Telefonisch krijg je door dat dat alleen maar telefonisch kan passend binnen het onder de per houden. Er is inmiddels al een lacht ingediend bij de OV ombudsman wellicht dat die er wel wat mee doet.

Je zou evt. Ook aangifte van belediging kunnen doen bij de politie

Ik kan persoonlijk heel weinig met dit verhaal. Als het woord K*****wijf gebruikt is, is dat niet ok. Verre van, maar er zal iets vooraf hebben plaatsgevonden. Het praat dit niet goed, maar ik word zelf elke dienst wel beledigd of uitgescholden. Waarom? Simpel, ik spreek mensen aan op hun "fouten" en dan mag je als reiziger mij wel uitschelden en ik moet je maar blijven helpen en vriendelijk blijven. Dat houdt voor mij ook echt eens op. Andere situaties kunnen deze reactie ok getriggerd hebben. Nee, het had niet mogen gebeuren, da's zeker.

Beste Loes vanwaar de veronderstelling dat vooraf iets heeft plaatsgevonden. En als de NS van haar eigen personeel tolereert dat er dit soort scheldwoorden gebruikt worden dan roep je associaal en agressief gedrag over jezelf af. Wat hierbij stuitend is dat via de telefonische klachtendoofpot herhaaldelijk wordt aangegeven dat er een teruggebeldgegeven zal worden maar dat gebeurt simpel weg niet. 

@thijsdekker 

Er gaat altijd iets vooraf aan een incident. Probleem is alleen dat dat incident eerder is gebeurd en waar u de reactie van kreeg. Alles gaat met actie en reactie en ik denk niet dat NS tolereert dat wij dit soort woorden gebruiken, doe ik ook niet bij reizigers.

Stukje offtopic. Tijdens een dienst werd ik gek van al dat aanspreken op mondkapjes en elke reden die ik hoorde. Een groep jongeren eerder aangesproken en toen had ik het helemaal gehad. De groep moest het ff ontgelden, waarna ik tot de conclusie kwam, dat het opgekropte irritaties waren. Met de groep heb ik het uitgesproken en we kregen hierdoor meer respect voor elkaar.

Ontopic. We hebben vaak met emotionele agressie te maken, dan wordt een buitenstaander de dupe van een reactie op een eerdere actie. Excuses maken is het minste wat je moet doen, maar altijd gaat er iets aan vooraf, want daar zorgt de tijd voor. Net zoals ik nu dit bericht zit te typen, kan dat tot een reactie leiden in mijn omgeving.

Reageer