Op station gemakkelijk in en uit checken

• 15 maart 2015
  • 7 reacties
  • 222 Bekeken

Beste mensen oudere mensen kunnen niet gemakkelijk op het station als de trein stop om 100% start incheck om te zetten naar 40%
als daluur is ingegaan.

Graag Uw antwoord,hartelijk dank

7 reacties

Is dit meer een mededeling? Wat is uw vraag?
Ik vermoed dat de vraag is:

"Kan het ouderen gemakkelijker gemaakt worden om te herchecken van spits- naar daltarief?"
Reputatie 3
Badge
Ik vermoed dat de vraag is:

"Kan het ouderen gemakkelijker gemaakt worden om te herchecken van spits- naar daltarief?"

Dat dacht ik ook. En ik ben dan wel geneigd de vraag uit te breiden naar: Kan het iedereen gemakkelijker worden gemaakt om te herchecken van spits- naar daltarief? 🙂
Gewoon tickets met korting weer mogelijk maken en het hele probleem is opgelost.
Dat kan natuurlik niet. Dan is er een extra groep reizigers die niet meer gedwongen wordt om het gemak van de OV-chipkaart te ervaren.
Nee maar als NS dat argument gebruikt zouden ze alle e-tickets en eenmalige chipkaarten moeten afschaffen.

Het is gewoon de enigste normale oplossing en als NS dit niet wil inzien hebben ze echt gewoon schijt aan de klanten.
Reputatie 3
Badge
Tickets met korting zijn zelfs nog te combineren met de chipkaart, en desnoods ook nog met in- en uitchecken.
De huidige Jaartrajectkaarthouders laden al tickets op hun chipkaart. Die hoeven nog niet in te checken, maar als NS dat nu per se een probleem vindt, kunnen ze dat desnoods ook verplicht stellen.
Veel mensen zullen dat inchecken onzin vinden, maar de rechtvaardiging is dan analoog aan het inchecken bij Traject Vrij: inchecken is verplicht om te voorkomen dat iemand bijvoorbeeld in Den Haag Centraal instapt met een ticket Leiden Centraal-Haarlem, erop gokkend dat je tussen Den Haag en Leiden toch niet gecontroleerd wordt. Of dat iemand met een ticket Leiden Centraal-Utrecht Centraal van Den Haag naar Utrecht reist.

Het gaat dus niet zozeer om gemak/ongemak van het reizen met de chipkaart, het gaat om het heilig verklaren van het reizen op saldo.

Reageer