beantwoord

Op station Zwolle wil ik overstappen van perron 9 naar 10. Waar ligt perron 10?

• 12 maart 2014
  • 29 reacties
  • 21017 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Het staat n.l. niet op de plattegrond vermeld!
icon

Beste antwoord door Brian NS 12 november 2015, 12:01

Onderstaande plattegrond is straks te vinden op ns.nl. Overigens wordt daarna ook snel een nieuwe gepubliceerd, met daarop ook de nieuwe tunnel.
Bekijk origineel

29 reacties

Dat is het achterste perron vanaf het stationsgebouw gezien. Perron 9 en 10 liggen naast elkaar. Op spoor 9 vertrekken over het algemeen de treinen naar Enschede en op spoor 10 de treinen naar Deventer/Arnhem/Roosendaal.

Het staat n.l. niet op de plattegrond vermeld!

Hallo Paula,

Als aanvulling op wat Annemiek je al vertelde hierbij een tekening van station Zwolle met de perrons en de huidige spoornummers.
De sporen 9 en 10 liggen dus weerszijden langs hetzelfde perron.

(Bron: sporenplan.nl)

vr.gr.
Hans
Bedankt Hans en Annemiek voor de informatie ik ben weer een stuk wijzer geworden.
Gr. Paula
De sporen 9 en 10 zijn er later bijgekomen met de komst van de Hanzelijn. Station Zwolle is op dit moment in verbouwing.

Meer info: ZwolleSpoort
Hallo Paula,

Welkom op ons forum! Ik heb je topic even verplaatst naar het topic 'op het station'. Hans en Annemiek hebben je al aan de juiste informatie geholpen, dat gaat vast goed komen met je reis!
Ik heb al enkele maanden geleden aan NS laten weten dat de plattegrond van station Zwolle niet klopt, inderdaad, spoor 10 staat er niet op aangegeven. Mij is toen toegezegd dat dit zou worden gecorrigeerd. Dat is nog steeds niet gebeurd; wordt wel tijd: overstappen op station Zwolle kan sowieso een uitdaging zijn, zeker zolang het via de tijdelijke hoge trappen moet. Dan is het wel fijn als de plattegrond van de website de juiste informatie geeft, zodat je je goed kunt voorbereiden op waar je naartoe moet.
De perrons die op de website 8 en 9 heten worden in feite spoor 9 en 10 genoemd als je op het station bent.; ben er gisteren nog geweest.
Lijkt me goed om dit aan te passen! Vooral omdat de nummering van de sporen in Zwolle best vreemd is.
Dat klopt. Spoor 8 is een nog niet teruggebouwd middenspoor tussen de achterste twee perrons, tussen spoor 7 en 9 (niet zo verrassend ;)). Er is wel ruimte voor gelaten en die gaat gebruikt worden als er in de toekomst (spits-)IC's gaan rijden richting Almelo.

Als ik me niet vergis hebben spoor 9 en 10 ook geen aparte a- en b-zijde.
Inmiddels leven we in mei 2015! en nóg steeds staat perron 10 niet op de plattegrond!
Ik ben nu -gelukkig 2 dagen vooraf- de reisplanning aan het maken: loop je eerst al vast omdat je mét scootmobiel wilt reizen en er blijkt geen assistentie voorhanden op het aankomststation Elst Gld ....... krijg je de melding "dichtstbijzijnde mét assistentie is in België"...... Duh!!? dacht het niet hè!!?
Dan denk ik: ik regel het zélf wel! ..... want immers gelezen dat alle intercity's een rolstoelingang hebben!

Zie ik hier iets over hoge -voor mij dus onneembare- tijdelijke trappen op station Zwolle!!?
Ik mag toch hopen dat die inmiddels verdwenen zijn? en er nu een lift is?

ZUCHT!
Morgen maar bellen dan hoe het allemaal zit 😞 en anders over naar plan B en de NS maar helemaal vergeten,
daar gaat dan mijn zelfstandigheid 😠
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn overal liften in Zwolle. Daar past een scootmobiel in. De trappen zijn erg hoog en steil maar dit schijnt tijdelijk te zijn.
Geweldig Thom! dank je voor de reactie! ....
Maar voor de nauwkeurigheid ga ik toch morgen maar even bellen.
Liever dat, dan dat ik vastloop op mijn reis a.s. woensdag.
Blijkbaar MOET reizen met een scootmobiel ook aangemeld worden (las ik ook weer ergens).
Reputatie 7
Badge +4
Als NS je moet helpen met voorzieningen dan moet je dat altijd aanmelden, dan staan ze voor je klaar met een soort liftje om in de trein te komen.

Waardevolle informatie:

https://avg.ns.nl
Dank je ... daar had ik al gekeken Thom en een account aangemaakt voor over/instaphulp, maar liep daar dus -zoals ik al zei- vast.
Achja waarschijnlijk wachten ze nog even tot morgen met de nieuwe plattegrond zodat ze het in 1x konden doen (opening spoortunnel is morgen)
Inmiddels leven we in OKTOBER 2015 🙂 Ook ik heb gezocht op het stationsplattegrond van Zwolle op NS.nl naar spoor 10 en 9; naar de ligging t.o.v elkaar. Ook ik heb geconstateerd dat de gepubliceerde plattegrond niet actueel is.... Gelukkig kwam ik bovenstaande vraag tegen, en kon ik uit één van de antwoorden een actuele tekening plukken.
Maar gezien de ouderdom van bovenstaande berichten is het toch van de gekke dat NS de plattegrond nog steeds niet heeft vernieuwd op de website.
Beste brk,

Dat duurt wel erg lang inderdaad. Ik ga er nogmaals achteraan, zodra het veranderd is zal ik dat laten weten in dit topic.
Onderstaande plattegrond is straks te vinden op ns.nl. Overigens wordt daarna ook snel een nieuwe gepubliceerd, met daarop ook de nieuwe tunnel.
Waarom is die plattegrond met de nieuwe reizigertunnel niet alvast gemaakt vóór de opening van de reizigertunnel, zodat die op dat moment meteen op de website gezet had kunnen worden? De plattegrond die je hierboven post is er een die op de website gezet had moeten worden in november 2010, toen de tijdelijke passerelle in gebruik kwam, zodat spoor 9 en 10 meteen bij de ingebruikname voor reizigers te vinden was. Jullie lopen dus 5 jaar achter.
Dankzij de komst van de nieuwe website is de verouderde plattegrond van Brian NS weer verdwenen. Er staat nu geen plattegrond meer van station Zwolle.
Verdorie... Er staat op NS.nl dat ik morgen op spoor 9 moet zijn, maar er staat NERGENS op de plattegrond spoor 9, alleen 9A of 9B. Kan iemand mij alsjeblieft vóór morgen helpen???????
P.s. ik heb het over station Zwolle..
Spoor 9a en 9b vormen samen spoor 9. Afhankelijk van het tijdstip waarop je de trein naar het mooiste stukje van het land pakt kun je gewoon een van de twee trappen naar 9a of 9b nemen, je ziet te boemel vanzelf staan 😉
Spoor 9a en 9b vormen samen spoor 9. Afhankelijk van het tijdstip waarop je de trein naar het mooiste stukje van het land pakt kun je gewoon een van de twee trappen naar 9a of 9b nemen, je ziet te boemel vanzelf staan ;)

Ohhhh super bedankt! Blij met je hulp! Ik heb morgen om 11 uur een afspraak op een andere locatie binnen Zwolle, maar ik wist dan niet of ik met de fiets op tijd bij het station zou zijn, maar nu kan ik het denk ik wel vinden, ik weet in ieder geval dat ik via de stationshal moet :D
Dankje
Gewoon de tunnel in, als je vanaf de centrum-kant komt doorlopen tot het laatste perron, daar zijn spoor 9 en 10 te vinden. De ene trein (spoor 10) richting Deventer/Arnhem/Roosendaal, de andere trein (spoor 9) naar Heino/Enschede 😳
Heino/Enschede... Ik ben tótaal niet Topo-kundig, maar valt Almelo daar ook onder?? Anders heb ik iets tóch niet goed begrepen...??

Reageer