Skip to main content
beantwoord

openingstijden bagagekluizen

Ik wil graag mijn tas opslaan op het station in 1 van de bagagekluizen. Nu staat er dat deze sluiten om 00:00, houdt dit in dat als ik mijn tas er voor die tijd inzet maar om 03:00 wil ophalen, ik deze niet meer kan openen? Of is het 24/7 mogelijk te openen?

Beste antwoord door Henkpeetersen

mrfreeze schreef:

Maar is het echt zo dat die kluisjes niet te gebruiken zijn buiten die tijden? Gaat die automaat ‘uit'?

Volgens mij staan die kluisjes in Alkmaar achter de poortjes. En de toegang tot de perrons wordt 's-avonds afgesloten dus ja dan kan je er niet meer bij. Als het goed is kom ik morgen in Alkmaar. Ik zal wel even kijken. Hier ergens op deze traverse volgens mij.

Bekijk origineel

10 reacties

• Reisleider*
  • 96 reacties
  • 20 maart 2025

Hoi ​@celineceline,

Op welk station wil je gebruik maken van een bagagekluis? Het kan per station verschillen wat de openingstijden voor de kluisjes is. 

Hieronder een voorbeeld van de openingstijden van station Amsterdam Centraal:

maandag 07:00 - 00:30
dinsdag 07:00 - 00:30
woensdag 07:00 - 00:30
donderdag 07:00 - 00:30
vrijdag 07:00 - 00:30
zaterdag 07:00 - 00:30
zondag 07:00 - 00:30

Deze informatie kun je terugvinden bij het station > stationsinformatie > voorzieningen > bagagekluizen > het pijltje waar het klokje staat klikken en een overzicht komt naar voren. 

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 21 maart 2025

Het is op station alkmaar! 

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4065 reacties
  • 21 maart 2025

Die informatie kun je op de website van NS vinden.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • 739 reacties
  • 21 maart 2025
Vareo schreef:

Die informatie kun je op de website van NS vinden.

Ik denk dat ​@celineceline daar al heeft gekeken, want daar staat namelijk dat de kluizen om middernacht sluiten.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7330 reacties
  • 21 maart 2025

Maar is het echt zo dat die kluisjes niet te gebruiken zijn buiten die tijden? Gaat die automaat ‘uit'?

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4065 reacties
  • 21 maart 2025

Of je hebt gewoon geen toegang buiten die tijden?

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3744 reacties
  • Antwoord
  • 21 maart 2025
mrfreeze schreef:

Volgens mij staan die kluisjes in Alkmaar achter de poortjes. En de toegang tot de perrons wordt 's-avonds afgesloten dus ja dan kan je er niet meer bij. Als het goed is kom ik morgen in Alkmaar. Ik zal wel even kijken. Hier ergens op deze traverse volgens mij.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30030 reacties
  • 21 maart 2025
Henkpeetersen schreef:

Denk dat je gelijk hebt, Eindhoven hetzelfde (1:30 laatste trein daarna is het station gesloten), en op Amsterdam C is het 0:30 want dan gaat dat deel van het station ook dicht.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3744 reacties
  • 22 maart 2025

De kluisjes bevinden zich op spoor 2/3 niet in de traverse dus maar na de laatste trein dus niet meer bereikbaar.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 22 maart 2025

Oke, heel erg bedankt!

Reageer