beantwoord

Openingstijden Eindhoven Station

• 13 januari 2015
  • 5 reacties
  • 4712 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hi,

we maken een uitstapje naar een feestje op zaterdag dat eindigt zondagochtend op vier klok.

Kan je zondagochtend zitten in het station tot de trein komt of is het gesloten?

Heel erg bedankt.
icon

Beste antwoord door Loes 13 januari 2015, 13:47

Nachtnet rijdt wel, maar het station wordt alsnog afgesloten. Vraag mij even niet de exacte reden, maar na vertrek van de laatste nachtnet richting Tilburg of 's-Hertogenbosch wordt na elke binnenkomst nachtnet alle reizigers netjes naar buiten gelaten en gaat het dicht. Dit was althans vorig jaar wel het geval en denk dat dat niet anders zal zijn dit jaar.
Bekijk origineel

5 reacties

Exacte tijden weet ik niet, maar station Eindhoven is niet de gehele nacht open. Normaal is het station ongeveer een uur eerder weer toegankelijk voordat de eerste trein rijdt. Of dat dit jaar is verandert durf ik nu even niet te zeggen. Zondagochtend gaat de eerste trein om 6.50 uur uit mijn hoofd, dan is het station rond 6.00 uur weer open.
Het kan dus veranderd zijn, maar in de nacht gaat het op slot.
Is Eindhoven in het weekend niet aangesloten op het nachtnet? In dat geval zou ik verwachten dat in de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag het station wel de gehele nacht open is.
Nachtnet rijdt wel, maar het station wordt alsnog afgesloten. Vraag mij even niet de exacte reden, maar na vertrek van de laatste nachtnet richting Tilburg of 's-Hertogenbosch wordt na elke binnenkomst nachtnet alle reizigers netjes naar buiten gelaten en gaat het dicht. Dit was althans vorig jaar wel het geval en denk dat dat niet anders zal zijn dit jaar.
OK, dankjewel. Dan hoeven we alleen maar te improviseren...
De laatste trein van de 'zaterdagdienstregeling' vertrekt om 03:30 (richting Rotterdam en/of Den Haag HS) en de eerste van de 'zondagdienstregeling' om 06:49 (sprinter naar Den Bosch). Tussen die twee tijden verwacht ik dat het station grotendeels is afgesloten. Ga er dus vanuit dat tussen globaal 03:30 en 06:00 het station is afgesloten in verband met de veiligheid van het station. Wat Loes zegt, vertrekkende en aankomende reizigers zullen uiteraard wel naar binnen of buiten worden begeleid.

Reageer