beantwoord

Openingstijden fietsenstalling Arnhem Centraal

• 27 april 2019
  • 13 reacties
  • 413 Bekeken

Mijn zoon werkt in de horeca en moet altijd tot 6 uur werken. Hij stalt zijn fiets dan op Arnhem centraal. Volgens de website zou de stalling op de momenten dat hij terug komt (rond 6.00 uur) weer open moeten zijn, maar hij loopt er elke keer tegenaan dat de stalling dan dicht is. Hoe zit het nu met de openingstijden van de fietsenstalling op Arnhem Centraal?

Alvast bedankt voor de info
icon

Beste antwoord door Stijn NS 29 april 2019, 20:04

Mijn excuses voor de late reactie aan onze kant, M13p13, maar bij deze alsnog welkom bij de NS Community!

De openingstijden zijn gecontroleerd en zowel wat er wordt weergegeven op de website als in de NS App klopt met wat de openingstijden zouden moeten zijn. Waarom dit in de praktijk niet het geval is, durf ik niet te zeggen, maar we zullen dit intern onderzoeken en ervoor zorgen dat dit ook wordt nageleefd.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
De site van OV fiets zegt het volgende

Openingstijden

maandag t/m donderdag: 5.30 - 1.55 uur
vrijdag: 5.30 - 1.50 uur
zaterdag: 6.10 - 1.50 uur
zondag: 4.15 - 1.55 uur

Alleen zaterdagochtend?? blijkbaar niet voor 06.00 uur geopend
Vanmorgen (zaterdagochtend) was mijn zoon dus bij de fietsenstalling en heeft ie tot half 8 moeten wachten.. Dus wat nu de openingstijden zijn... geen idee.. Maar wat dus op de website staat klopt niet.
Reputatie 6
Badge +1
Welke openingstijden tijden staan er bij de stalling zelf aangegeven?
Is er aan de beheerder gevraagd naar de openingstijden?

Vandaag is het koningsdag, mogelijk was de staling daarom later open.
Ook op andere dagen heeft ie het meegemaakt...
Volgende week maar eens even informeren bij NS zelf hoe het nu zit
Reputatie 6
Badge +1
Ook op andere dagen heeft ie het meegemaakt...
Volgende week maar eens even informeren bij NS zelf hoe het nu zit

Mag ik concluderen dat er nog niet is gekeken of geinformeerd is naar de openingstijden bij de stalling zelf?
Voor informatie over de openingstijden kunt het beste naar de stalling zelf gaan.

Voor voorlopig de fiets elders stallen.
Je mag er toch vanuit gaan dat een website correcte informatie bevat.
En nee... ik heb nog niet geïnformeerd bij de stalling zelf.
Reputatie 7
Badge +3
@M13p13
De tijden op de website zullen ongetwijfeld kloppen maar sommige beheerders hebben de neiging de officiele openingstijden naar eigen inzicht ter plekke te veranderen.
@M13p13

De tijden op de website zullen ongetwijfeld kloppen maar sommige beheerders hebben de neiging de officiele openingstijden naar eigen inzicht ter plekke te veranderen.

In die gevallen kloppen de tijden op de website dus vast en zeker niet ! 🍺
Reputatie 4
Normaliter gaat een stationsstalling open 15 minuten voor vertrek van de eerste trein en sluit 15 minuten na vertrek van de laatste trein. Op doordeweekse dagen gaat de eerste trein om 5.44 uur derhalve zou de openingstijd van 05.30 uur dan moeten kloppen.

Op Zondagochtend gaat om 04.30 uur een trein naar Doetinchem, vandaar een opening om 04.15 uur (ik neem aan dat dit voor de stappers in Arnhem is..)

Op Zaterdag vertrekt de eerste binnenlandse trein om 06.26 uur. Ook hier wordt dus precies de 15 minuten voor vertrek aangehouden.

Ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat de stalling op sommige dagen pas om 07.30 uur opengaat. Het moet dan voor de ingang vol met fietsen staan.
Mijn excuses voor de late reactie aan onze kant, M13p13, maar bij deze alsnog welkom bij de NS Community!

De openingstijden zijn gecontroleerd en zowel wat er wordt weergegeven op de website als in de NS App klopt met wat de openingstijden zouden moeten zijn. Waarom dit in de praktijk niet het geval is, durf ik niet te zeggen, maar we zullen dit intern onderzoeken en ervoor zorgen dat dit ook wordt nageleefd.
Badge +3
Op Zondagochtend gaat om 04.30 uur een trein naar Doetinchem, vandaar een opening om 04.15 uur (ik neem aan dat dit voor de stappers in Arnhem is..)
Die snap ik niet goed.. want wie gaat er om 4:30 een fiets stallen om naar Doetinchem te gaan? Of zou het bedoeld zijn voor inleveren OV-fietsen na stappen in Arnhem?

Nou ja, volgens de regels zou de stalling open moeten zijn.
Bedankt voor de reacties. Mijn zoon hoopt dat het nu inderdaad volgens de tijden die aangegeven staan open is. Dan hoeft hij niet meer lopend naar huis te komen en later de fiets weer op te halen.
Badge +3
Deze dan om aan het verzoek van @Thom toe te voegen over fatsoenlijke info over de fietsenstallingen 🤔

Reageer