beantwoord

Openstellen betaalde toiletten

• 12 maart 2020
  • 4 reacties
  • 152 Bekeken

Wellicht een idee om de toiletten tijdelijk kosteloos open te stellen om mensen de gelegenheid te geven om hun handen te wassen?

icon

Beste antwoord door JerVoo 12 maart 2020, 16:26

De toiletten zijn niet van de NS, maar in veel gevallen van Sanifair of andere bedrijven. De toiletruimtes worden door het vastgoedbedrijf van de NS verhuurd aan deze bedrijven.

Het is niet aan de NS om te bepalen of de toiletten gratis worden of niet. Daarnaast zal dit ook een aantal problemen opleveren. Toiletten zonder personeel (en die zijn er nogal wat) zijn nogal onderhavig aan vandalisme. Ik vermoed dat in dit geval binnen 2 dagen het overgrote deel van de toiletten aan gruzelementen ligt.

Voor handhygiëne bieden de treinen wel uitkomst. De zeep en het water in de treinen wordt deze periode extra vaak aangevuld.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4

De toiletten zijn niet van de NS, maar in veel gevallen van Sanifair of andere bedrijven. De toiletruimtes worden door het vastgoedbedrijf van de NS verhuurd aan deze bedrijven.

Het is niet aan de NS om te bepalen of de toiletten gratis worden of niet. Daarnaast zal dit ook een aantal problemen opleveren. Toiletten zonder personeel (en die zijn er nogal wat) zijn nogal onderhavig aan vandalisme. Ik vermoed dat in dit geval binnen 2 dagen het overgrote deel van de toiletten aan gruzelementen ligt.

Voor handhygiëne bieden de treinen wel uitkomst. De zeep en het water in de treinen wordt deze periode extra vaak aangevuld.

Zeep en kraan stelt in de trein weinig voor. Het zou veel handiger zijn om VOOR het boarden je handen kunt wassen.

Als je nou thuis je handen wast en in de trein een staanplaats neemt, dan druk ik wel voor je op het knopje en hoef je niets aan te raken :)

Reputatie 7
Badge +3

Neem een potlood, dikke stift, marker, lijmstift, stokje of wat dan ook mee om daarmee op het knopje te drukken. Wees creatief.

Reageer