Opmerking Protocollen Gevonden Voorwerp

• 16 maart 2021
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Opmerking rondom het afhandelen van het ophalen van gevonden voorwerpen.

Reeds mijn bril laten liggen in de trein, erg vervelend maar hij was gelukkig nog die zelfde avond gevonden door een medewerker. Echter de bril bleek een reisje genomen te hebben en aan de andere kant van het land beland te zijn. Na een gesprek met de klantenservice bleek het dat ik iemand kon machtigen om dit voorwerp voor mij op te halen. Helaas moet hier een handgeschreven brief bij, aftands volgens de service medewerker die ik aan de telefoon had. Ik zou nu dus nog het land door moeten reizen, na overweging zelf de bril opgehaald, aan het loket wordt slechts mijn naam, het referentienummer en mijn adres gevraagd dus geen ID controle. 

Nu snap ik het handelen van beide medewerkers, de één leest mij de protocollen voor en de ander doet gewoon zijn werk. Echter misschien is het tijd dat deze twee werkwijzen elkaar in het midden ontmoeten met een digitale handdruk misschien?

1 reactie

Hallo JVedder en welkom bij de NS Community,

Ik snap dat je dit verzoek indient na aanleiding van dit verhaal. Ik ben alleen bang dat wij dit protocol niet mogen aanpassen vanwege alle wetgevingen in ons land. Ik zal alsnog je suggestie doorzetten en ook het signaal dat er op het station niet naar je ID is gevraagd. Dit is namelijk niet de bedoeling. Bedankt voor het aangeven!

Reageer