beantwoord

Opruimen fietsenstalling Vndc

• 4 september 2017
  • 9 reacties
  • 229 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Vanmorgen rond 8:00u, locatie station Veenendaal Centrum, aan de centrumzijde (spoor 1).
Zoals enkele keren per week probeer ik mijn fiets te stallen op dit station.

Je kunt de fietsenstalling van station Veenendaal Centrum nauwelijks bereiken door de overvloed aan fietsen die her en der gestald staan. Er staan vier fietsen per twee fietsklemmen (telkens een extra fiets ertussen), er staan fietsen bij en op de trappen naar de perrons, voor de paaltjes, bij de kaartjesautomaat, in het bushokje etc etc.

Er staan op deze locatie (1) enorm veel fietsen waaronder echte wrakken die hier al meer dan 28 dagen staan. Ze stonden er namelijk begin juli ook al; en (2) enorm veel fietsen niét in het rek, en in het bijzonder op plaatsen die de veiligheid en doorgang (zouden kunnen) belemmeren.

Dat fietsenstallingen vol zijn begrijp ik. De scholen zijn weer begonnen en september is een drukke maand. Dat mensen fietsen stallen tussen twee klemmen als er geen plaats is begrijp ik ook.

Concrete vraag in deze is of er door NS gevraagd kan worden om op dit station (a) fietswrakken te verwijderen (b) fietsen die de veilige doorgang belemmeren weg te (laten) halen.
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 5 september 2017, 15:17

Ik ga een melding doorzetten bij mijn collega's van NS fiets. Ik hoop dat zij dit dan ook kunnen aangeven bij de gemeente.
Bekijk origineel

9 reacties

Ik vind het heel vervelend dat deze fietsenstalling er zo uit ziet, Keuzereiziger, ik zou het zelf ook absoluut niet prettig vinden om hier doorheen te moeten manoeuvreren, maar deze stalling is niet in het beheer van de NS. Ik heb het zelfs nog even driedubbel gecontroleerd en nagevraagd voor de zekerheid, maar dit is een situatie die echt aangekaart moet worden bij de Gemeente Veenendaal.

Als ik je bericht goed begrijp was je vraag dan ook eigenlijk of wij dit zouden kunnen doorgeven aan de gemeente, maar wij hebben hier geen specifieke interne lijnen voor. Via het loket wat hiervoor bestaat zijn er vervolgens persoonsgegevens en een woonplaats nodig. Ik heb mijn best gedaan, maar ik ben niet woonachtig in Veenendaal om dit door te geven.
Reputatie 6
Badge +1
Hoi Stijn,

Dat is erg jammer! Ik ben namelijk ook niet woonachtig in Veenendaal. Ervaring leert dat de gemeente Veenendaal niet reageert op berichten van mensen uit andere gemeenten. Wel vreemd dat voor een stalling op een NS-station NS geen vragenlijn heeft... ik blijf me iedere dag verbazen over ons eigen bedrijf!
Hallo Keuzereiziger.

Wij gaan echt alleen over fietsenstallingen die in het beheer zijn van NS. De fietsenstalling in Veenendaal valt onder het beheer van de gemeente, vandaar dat wij hierin niets voor je kunnen betekenen.
Reputatie 7
Badge +3
Wellicht dat NS de gemeente Veenendaal ook een seintje kan geven. Dat helpt meer dan wanneer een particulier dat doet.
Reputatie 6
Badge +1
Wellicht dat NS de gemeente Veenendaal ook een seintje kan geven. Dat helpt meer dan wanneer een particulier dat doet.

Precies, dat is precies mijn vraag. Station Veenendaal heeft toch ook wel een beheerder vanuit NS neem ik aan? Die kan dit dan toch melden bij de gemeente? De gemeente acht mij geen partij aangezien ik in een andere gemeente woon...
Ik ga een melding doorzetten bij mijn collega's van NS fiets. Ik hoop dat zij dit dan ook kunnen aangeven bij de gemeente.

Precies, dat is precies mijn vraag. Station Veenendaal heeft toch ook wel een beheerder vanuit NS neem ik aan? Die kan dit dan toch melden bij de gemeente? De gemeente acht mij geen partij aangezien ik in een andere gemeente woon...

Beste reiziger, we hebben je vraag doorgezet naar onze collega's van de afdeling Wijk- & Stadsbeheer. En als we een vraag zoals deze binnenkrijgen in ons monitoringsysteem, dan reageren we natuurlijk meteen :)

Je hoort van ons. ^SK
Goed bezig Gemeente Veenendaal!
Reputatie 6
Badge +1

Beste reiziger, we hebben je vraag doorgezet naar onze collega's van de afdeling Wijk- & Stadsbeheer. En als we een vraag zoals deze binnenkrijgen in ons monitoringsysteem, dan reageren we natuurlijk meteen :)

Je hoort van ons. ^SK

Bedankt gemeente Veenendaal!

Reageer