beantwoord

OV-Chip automaten om en om uitzetten i.v.m. Corona.

• 17 maart 2020
  • 19 reacties
  • 466 Bekeken

Ik zou graag willen zien dat om en om een OV-Chip automaat op stations worden uitgezet. Hiermee houden reizigers voldoende afstand van elkaar. Een goed voorbeeld is hier op station Leiden Centraal. Het uitzetten van de middelste automaat geeft voldoende ruimte tussen reizigers zoala het RIVM opdraagt. 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 maart 2020, 12:49

Goedemiddag Vmuniverse. Alhoewel ik je verzoek wel begrijp, is het voor ons onbegonnen werk om dit soort aanpassingen uit te voeren. We zullen de geadviseerde maatregels en adviezen van het Kabinet en het RIVM zo goed mogelijk door communiceren aan onze reizigers, maar voor het uitvoeren hiervan is iedereen toch echt zelf verantwoordelijk. Onze aandacht gaat momenteel vrijwel volledig naar het überhaupt bereikbaar houden van Nederland.

Bekijk origineel

19 reacties

Goedemiddag Vmuniverse. Alhoewel ik je verzoek wel begrijp, is het voor ons onbegonnen werk om dit soort aanpassingen uit te voeren. We zullen de geadviseerde maatregels en adviezen van het Kabinet en het RIVM zo goed mogelijk door communiceren aan onze reizigers, maar voor het uitvoeren hiervan is iedereen toch echt zelf verantwoordelijk. Onze aandacht gaat momenteel vrijwel volledig naar het überhaupt bereikbaar houden van Nederland.

Reputatie 7
Badge +3

Ik reis momenteel niet met de trein, maar is het nu dan eigenlijk wel zo druk dat meerdere mensen tegelijk gebruik maken van kaartautomaten die dicht naast elkaar staan? De filmpjes die ik zie van grote stations waar kaartautomaten zo dicht naast elkaar staan is dat je er een kanon kan afschieten en dan raak je niemand. Nou ja, misschien als je een beetje goed kan mikken vind je nog wel ergens een doelwit. :rofl:

Reputatie 6

Het is in de trein en daarmee ook op de stations erg rustig. Rijen bij de automaten zijn absoluut niet aan de orde en daarmee is een maatregel als genoemd onnodig. En daarbij: afstand houden is de verantwoordelijkheid van een ieder.

Reputatie 7
Badge +3

Bij de plaatselijke AH zag ik vandaag bij kassa's en service bali lijnen en vakken afgeplakt met geel/zwarte tape om aan te geven daar achter te wachten bij een rij. Overigens geen lange rijen. 

Ik heb inderdaad hetzelfde gezien bij de AH, en witte tape bij de kassa's waar te wachten. Overigens was nu het chipsvak zo goed als weggehamsterd 😅. De 2 dagen dat ik gewerkt heb, heb ik op de stations ook geen rijen gezien.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben vandaag niet langs door het chips pad gegaan, zelfbescherming. :grin:  Hoewel het nog redelijk vroeg op de dag was had lag er niet heel veel brood meer en waren de bananen op, appels waren er nog meer dan genoeg. Qua brood niet echt een probleem, bij de 2 bakkers in het winkelcentrum zag ik nog genoeg brood.  Ook stonden er in de AH bijna geen eieren meer, was overigens zaterdag ook al het geval, ik had één van de laatste doosjes.

Nou, vanmiddag zag ik dus wel drukte bij de OV-Chipautomaten op Leiden Centraal. Vandaar dat ik ook snel een foto maakte en dit topic startte. Mijn idee is om op de grote stations zorgen dat reizigers niet vlak naast elkaar staan bij zo'n automaat. Ik zag ook iemand hoestte tegen het touchscreen toen die bezig was zijn reis te boeken. Bah!

Reputatie 6

Nou, vanmiddag zag ik dus wel drukte bij de OV-Chipautomaten op Leiden Centraal. Vandaar dat ik ook snel een foto maakte en dit topic startte. Mijn idee is om op de grote stations zorgen dat reizigers niet vlak naast elkaar staan bij zo'n automaat. Ik zag ook iemand hoestte tegen het touchscreen toen die bezig was zijn reis te boeken. Bah!

Er staat inderdaad een enorme menigte bij automaten… ik zie welgeteld één persoon in de hal...

Reputatie 7
Badge +1

Het blijft uiteindelijk uw eigen verantwoordelijkheid om voldoende afstand te houden. U kunt er ook zelf voor kiezen om bij een specifieke kaartautomaat te gaan staan en de andere automaten niet te gebruiken, zoals op uw foto de meest linkse automaat, zo houdt u ook voldoende afstand.

Als u al drukte ziet als alle automaten aan staan, waarvan ik nu niets van kan zien, dan wordt het waarschijnlijk nog drukker als er een paar automaten uit gaan. De automaten die in gebruik zijn worden dan ook nog eens sneller vies.

Reputatie 7
Badge +3

Er staat inderdaad een enorme menigte bij automaten… ik zie welgeteld één persoon in de hal...

Nu de Lido bioscoop dicht is wil The Invisible man denk ik even weg met de trein samen met zijn invisible vriendjes. :joy:

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb inderdaad hetzelfde gezien bij de AH, en witte tape bij de kassa's waar te wachten. Overigens was nu het chipsvak zo goed als weggehamsterd 😅. De 2 dagen dat ik gewerkt heb, heb ik op de stations ook geen rijen gezien.

Dat van die chips kan kloppen. Ik sprak een medewerker bij onze AH en die vertelde me dat er de komende tijd minder wijn en chips (en nog een paar andere artikelen) geleverd worden om ruimte te maken in de vrachtwagen voor essentiële producten. 

Overigens zou NS gezien de reizigersaantallen een hoop automaten kunnen uitzetten.

Reputatie 7
Badge +2

Dat van die chips kan kloppen. Ik sprak een medewerker bij onze AH en die vertelde me dat er de komende tijd minder wijn en chips (en nog een paar andere artikelen) geleverd worden om ruimte te maken in de vrachtwagen voor essentiële producten. 

Ah. Nu snap ik waarom bij mij bij  er ook geen zak chips te krijgen was. Ik eet dat toch niet, maar het viel me nogal op dat het schap helemaal leeg was.

Vandaag zag ik op Den Haag Centraal dat om en om ticketsautomaten niet beschikbaar waren. Dus het verhaalvan de NS dat het onbegonnen werk zou zijn is klaarblijkelijk toch niet zo heel onbegonnen werk! En de zure reacties en degene die de draak staken met mijn voorstel zitten er dus naast! Het is dus nu wel gebeurd.

Het is in de trein en daarmee ook op de stations erg rustig. Rijen bij de automaten zijn absoluut niet aan de orde en daarmee is een maatregel als genoemd onnodig. En daarbij: afstand houden is de verantwoordelijkheid van een ieder.

Nou Bertus, de NS heeft toch geluisterd want vandaag zag ik dat sommige automaten uit staan om zo de 1,5 meter afstand te houden. Dus niet zo onnodig zoals je aangaf.

Badge +3

Goh, komen ze er op de stations achter dat het nuttig is (of kan zijn, maar wegens de korte tijd dat je daar naast elkaar staat vrij zinloos).

Maar zijn ondertussen bij de AH alle zelfscan-kassa’s weer gewoon open (zinnig, stroomt lekker door!).

Reputatie 7
Badge +3

Half maart was het nog erg rustig op stations dat het blijkbaar niet nodig werd geacht. Nu zal het drukker zijn en de komende tijd nog wat drukker worden waardoor men het nu wel nodig acht.

Goh, komen ze er op de stations achter dat het nuttig is (of kan zijn, maar wegens de korte tijd dat je daar staat zinloos)

Maar zijn ondertussen bij de AH alle zelfscan-kassa’s weer gewoon open (zinnig, stroomt lekker door!).

Gezien het hier gaat om de NS en dus ook het NS forum wil ik je verzoeken hier dan ook over te discussieren en geen andere bedrijven erbij te betrekken.

Badge +3

Het is overal een keuze, meer wilde ik niet zeggen. Maar van harte met de ‘overwinning’ qua overbodige kaartautomaten die nu eindelijk uit staan zoals (door jou) gewenst.

Weinig verschil met andere dilemma’s zoals scholen, horeca, cultuursector, sportscholen.. Verandert elke paar weken wat er mag/moet/mogelijk is. Ik benader het vanuit de hoek ‘wat is zinnig’ dus.

Het is overal een keuze, meer wilde ik niet zeggen. Maar van harte met de ‘overwinning’ qua kaartautomaten die nu eindelijk uit staan zoals (door jou) gewenst.

Precies. De NS neemt zijn verantwoordelijkheid en wil ervoor zorgen dat ze alle maatregelen nemen die ze kunnen om zo de reizigers zo veilig mogelijk van A naar B kunnen vervoeren. Het is nu niet de tijd om te verslappen zoals je aangaf bij een ander bedrijf. Als we met z'n allen de regels naleven komen we ook deze crisis door.

Reageer