Ov fiets / fietsenstalling Heerlen

  • 7 November 2023
  • 4 reacties
  • 102 Bekeken

Goedendag,

Wij waren een dagje naar Heerlen en we dachten we nemen een ov-fiets. We wilden ook even kijken bij het nieuwe station van Heerlen. Het maankwartier. Allemaal mooi. Beetje veel leegstand maar ok. Dus we dachten we kunnen mooi een ov-fiets huren in een nieuwe fietsenstalling in het nieuwe station. Wat blijkt de fietsenstalling is niet te vinden. Uiteindelijk na veel vragen hebben we de fietsenstalling gevonden maar echt heel ver weg van het nieuwe station! Hoe kan het dat er een nieuw station word gebouwd en geen fietsenstalling? En zelfs slechte bewegwijzering naar de armetierige fietsenstalling die er nu is. Die zelfs alleen met een trappetje toegankelijk is. Heel goed voor de mensen die minder te been zijn en een fiets willen huren. Nou moest dit echt even kwijt want een gemiste kans en ik hoop dat er snel in één van de vele leegstaande ruimtes in het station een plek word gevonden voor een nieuwe fietsenstalling! Wat gaan jullie hier aan doen?

Groet,

Lieven


4 reacties

Hallo lievenpoutsma en welkom bij de NS Community.

Jammer dat je deze ervaring hebt gehad met de fietsenstalling. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als deze niet goed vindbaar is en je er ver voor moet lopen. Er bestaan plannen voor een nieuwe stalling, maar tot die tijd moet je het nog even doen met de oude, vrees ik. Ik zal in ieder geval je signaal intern doorzetten, zodat dit kan worden meegenomen ter verbetering van de service.

Badge +3

De (ondergrondse) stallingen in o.a. Eindhoven en Woerden hebben ook alleen maar een trap met fietsgoot, gelukkig niet al te steil. Zullen er vast en zeker nog veel meer zijn.

Reputatie 7
Badge +2

Station Heerlen heeft niet eens een fietsgoot bij de trap, maargoed, trap is ook een groot woord voor die drie treden: https://maps.app.goo.gl/S1xckJdRjw9XLat36

Overigens ligt deze stalling slechts 100 meter van de uitgang van het station, maar bij dergelijke stallingen is de bewegwijzering inderdaad vaak barslecht en houdt die op bij de uitgang van het stationsgebouw. (Dat is bijvoorbeeld ook bij Utrecht Overvecht zo waar je 175 meter loopafstand naar de stalling hebt maar geenenkel bordje zodra je het station uit bent)

Badge +3

Station Heerlen heeft niet eens een fietsgoot bij de trap, maargoed, trap is ook een groot woord voor die drie treden: https://maps.app.goo.gl/S1xckJdRjw9XLat36

Tja, daar mag wel wat meer info bij over OV-fiets 

 

Reageer