OV-fiets niet beschikbaar, terwijl er genoeg fietsen staan

• 27 augustus 2014
  • 3 reacties
  • 446 Bekeken

Ik heb het deze zomer al drie keer meegemaakt dat ik op station Deventer een OV-fiets wil gebruiken en dat de machine zegt dat er geen fietsen beschikbaar zijn. In de stalling staan zeker tien fietsen. Hoe kan dit? Ik heb het de eerste keer gemeld, toen kreeg ik de reactie dat het een tijdelijke storing was, maar drie storingen in twee maanden tijd maakt het systeem gewoon onbruikbaar.
Bijkomend punt is dat de stalling een aardig stuk van het station en busstation staat. Tegen de tijd dat ik heb moeten constateren dat ik geen fiets kan huren, is de bus die ik dan zou willen nemen inmiddels vertrokken. Dit levert mij dus een half uur vertraging op, wat natuurlijk nergens te claimen valt.
Is het niet mogelijk om online zichtbaar te maken hoeveel fietsen er in een stalling op dat moment beschikbaar zijn en er dan een te kunnen reserveren? Dat zou een hoop ergernis schelen.

3 reacties

Ik heb nog even navraag gedaan, Jeltje. Vanwege de verbouwing op station Deventer functioneert deze huurlocatie niet optimaal. Dit heeft onze aandacht.

Precies hetzelfde gebeurde op station Nunspeet. Er stonden meer fietsen , maar het lampje stond op rood.
Ik heb nog even navraag gedaan, Jeltje. Vanwege de verbouwing op station Deventer functioneert deze huurlocatie niet optimaal. Dit heeft onze aandacht.
Welkom op het forum Jeltje!

Ik ga je suggestie en de melding over deze verstoring bij de OV-fietsenstalling op station Deventer intern doorgeven. Hopelijk is er snel een oplossing voor handen. Bedankt voor het doorgeven!

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.

Reageer