Ik loop dan altijd mee naar zijn perron zodat ik hem normaal op de trein kan zetten en normaal
afscheid kan nemen.
Er is dan altijd een paaltje open zodat je gewoon met iemand mee kan lopen,
Nu waren ze allemaal dicht en kon je alleen het perron op als je incheckte. Er stond ook allemaal beveiliging en
ik zei tegen mn vriend dat ik ervan baalde dat ik niet met hem mee naar het perron kon. Hierop kreeg ik van die
medewerkers dat dit pech was voor mij en dat het altijd zo zou blijven vanaf nu.
Dit zou zijn tegen mensen die voor de trein springen en hangjongeren.
Nu ben ik 2 x per week op station Rotterdam Lombardijen waarvan sowieso 1 x laat in de avond en ik heb nog nooit last
gehad van mensen die voor de trein springen of hangjongeren.
Bovendien mensen die voor de trein springen checken gewoon in want dat zal hun weinig schelen of er dan geld van hun ov
af wordt gehaald. En jongeren die willen klieren klimmen dalijk gewoon over die paaltjes heen want die beveiliging zal daar niet elke avond blijven staan.
Ik wil gewoon graag met mijn vriend meelopen naar het perron om hem normaal op de trein kunnen zetten en normaal afscheid te kunnen nemen.
Dit was een paar dagen geleden ook, waarna ze heel veel klachten kregen en het na een dag al is geannuleerd.
Kan het op Rotterdam Lombardijen ook nog worden geannuleerd?
Mvg,
een geirriteerde treinreizigster.
Beste antwoord door Pe_pe
Het is al een aantal jaren verboden om zonder geldig vervoerbewijs op een perron te komen. De gesloten poortjes houden u aan die regel. U kunt nog wel op het perron komen door in te checken en bij het verlaten van het perron weer uit te checken. Daarvoor hebt u wel een OV-chipkaart met minimaal 16 euro saldo of een NS-abonnement en 6 euro saldo nodig. Als u niet langer dan een uur binnen de poortjes verblijft, brengt NS daarvoor geen kosten in rekening.
Bekijk origineel