beantwoord

Overlast op station door wiet

• 16 april 2015
  • 7 reacties
  • 339 Bekeken

Op het station Den Haag Moerwijk wordt iedere ochtend door dezelfde persoon geblowt. Niet alleen is dit vrij asociaal, maar bij aanspreken of enige blijk geven van er last van hebben (jas voor de neus houden bijvoorbeeld) wordt er flink gescholden. Er is op dit station geen personeel aanwezig. Is er een andere manier waarop de NS deze overlast kan stoppen?
icon

Beste antwoord door Herman NS 17 april 2015, 10:41

Als het om een bemand station gaat, kun je natuurlijk altijd NS perronpersoneel aanspreken. Die oplossing zal in dit geval niet opgaan helaas. Mogelijk kun je een conducteur aanspreken. Ik zal een melding van de overlast maken. Voorlopig lijkt mij het advies van Tjoektjoek niet onverstandig ;-)

Bekijk origineel

7 reacties

Bovenwinds gaan staan 😉
Reputatie 6
Badge +2
Op het station Den Haag Moerwijk wordt iedere ochtend door dezelfde persoon geblowt. Niet alleen is dit vrij asociaal, maar bij aanspreken of enige blijk geven van er last van hebben (jas voor de neus houden bijvoorbeeld) wordt er flink gescholden. Er is op dit station geen personeel aanwezig. Is er een andere manier waarop de NS deze overlast kan stoppen?
Bedoel je dat er maar één bankje is, zodat je als je allebei daarop zit er last van hebt? Of dat je bij slecht weer allebei in één abri moet zitten/staan?
Op het station Den Haag Moerwijk wordt iedere ochtend door dezelfde persoon geblowt. Niet alleen is dit vrij asociaal, maar bij aanspreken of enige blijk geven van er last van hebben (jas voor de neus houden bijvoorbeeld) wordt er flink gescholden. Er is op dit station geen personeel aanwezig. Is er een andere manier waarop de NS deze overlast kan stoppen? Bij ons in Indonesië krijg je zware straffen opgelegd, mocht je in het bezit hebben van drugs. Ik zal het ergste u besparen. Maar in Nederland is soft drugs niet verboden. Ik heb vroeger ook vaak meegemaakt toen ik in het voetbal stadion ging en naast mij dat er wiet geblowd werd. Ik dacht toen ik stak een Indonesische kruidnagel sigaret op, eens testen wie de baas is. Nou die Indonesische kruidnagel sigaret hielp tegen de wietlucht. Op sommige plekken in Amsterdam zijn er blowverbod borden gekomen om de drugsoverlast te beperken. U kunt bij de Haagse gemeente ook een voorstel doen voor een blowverbod bord. Uiteraard kunt u ook met de plaatselijke politie bellen. Volgens mij hangt die gast elke dag rond op station Moerwijk. Dat geeft overlast. Het is verstandig om tegen die gast niet erop aan te spreken. Dat kan meer agressie opwekken. Je weet nooit of hij in de criminaliteit is belandt.
Als het om een bemand station gaat, kun je natuurlijk altijd NS perronpersoneel aanspreken. Die oplossing zal in dit geval niet opgaan helaas. Mogelijk kun je een conducteur aanspreken. Ik zal een melding van de overlast maken. Voorlopig lijkt mij het advies van Tjoektjoek niet onverstandig ;-)

@beste Herman, zo'n klein stationnetje als Den Haag Moerwijk is nooit bemand, vergeleken net als bijvoorbeeld station Abcoude en Utrecht Zuilen en De Vink bij Leiden. Er is ook geen camera toezicht rond dit station. Ik kan me voorstellen dat de situatie vooral niet senang voelt en dat de mensen het vooral unheimisch vinden. Ook het gevoel van veiligheid staat in discussie. Waaraan hebben de onschuldige reizigers aan te danken? Ik kan alleen adviseren om bij de plaatselijke politie te waarschuwen en bij de gemeente aan te kloppen. Of kan de NS ook meer service en veiligheid bieden?

Lijkt mij beter de politie te bellen of door NS eens een mannetje langs te sturen....
Reputatie 5
Badge

Lijkt mij beter de politie te bellen of door NS eens een mannetje langs te sturen....

Daarom 0900-8844, en doe melding van onveiligheid op het station. Bij voorkeur uit zicht van de persoon zodat ze hem heterdaad kunnen betrappen.

Reageer