Overlast station Amsterdam Muiderpoort

• 22 december 2014
  • 14 reacties
  • 427 Bekeken

Reputatie 1
Sinds de nieuwe dienstregeling moet ik elke dag helaas op station Muiderpoort overstappen. Het verbaast mij dat daar de poortjes nog niet dicht zijn. Vorige week liep er al een bedelaar rond die in de trein verder ging. Vanmorgen waarschijnlijk dezelfde man die liep te schelden naar passagiers. Waarschijnlijk is hij geestelijk in de war. Nu ging hij ook weer 1 halte met de trein mee tot station Amstel.
Ook is vorige week de snoepautomaat opengebroken en leeggeroofd.

De vraag is of dit station niet z.s.m. afgesloten kan worden.

14 reacties

U denkt dat mensen die een snoepautomaat forceren zich wel laten tegenhouden door een paar klaphekjes? - Als ze er minder dan een uur over doen, krijgen ze na hun daad zelfs hun volledige instaptarief weer terug bij het uitchecken. Die poortjes zijn niet meer dan een schijnoplossing.
Hallo Stefan, Op welk tijdstip en dag van de week zie je de bedelaar op het station? Groet, Marjan
Reputatie 1
Het tussen 5:45u en 5:54u (vertrek trein) op spoor 9.
Reputatie 1
Badge
omdat dit een situatie is waar overstappen net rond de wisseltijden van dal naar spits dat de reizigers op flinke extra kosten gaat jagen.
Bvb Diemen-Amstel (min. tarief binnen 8 km) wordt dan opeens van 1,30 naar 1,30+2,10+ bijna 3x zoveel.
Dat dit station bepaald geen beste naam heeft is al zo ongeveer 30+ jaar bekend-geldt trouwens net zo voor de buurten aan beide kanten ervan. Omdat ze vanwege het verhogen van het zogenaamde veiligheidsgevoel de tunnel binnendoor buiten gebruik hebben gesteld-daar zit nu de 2e hands fietsenhandel, is het dus onmogelijk geworden om een doorgang binnendoor tussen beide perrons te maken. Nu kun je je een weg banen door 100en neergekwakte fietsen of dito wrakken.
Reputatie 1
Het overstappen daar is inderdaad wel een probleem. Ik heb even gekeken in mijn reisoverzicht toen ik een keer netjes uit en weer incheckte. Er stond 'overstap' op het display, maar wordt gezien als 2 aparte reizen. Dit is iets wat volgens mij niet mag. Je stapt toch over op dezelfde vervoerder?

Jammer dat er geen brug o.i.d. is gecreëerd.
Reputatie 6
Badge +2
Op de kortste reisroute, binnen dezelfde tijdscategorie, maakt uit- en inchecken niet uit voor de kosten; bij het inchecken staat er "overstap". Op een toegestane langere reisroute, binnen dezelfde tijdscategorie, maakt uit- en inchecken de reis duurder; bij het inchecken staat er ook hierbij "overstap". Bij wisselen van tijdscategorie wordt de reis gezien als twee aparte reizen. Ik vermoed dat er dan NIET "overstap" staat.

http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/pdf/webdemopalenenpoorten.pdf stelt: "Wanneer u van een andere treinvervoerder overstapt naar NS of andersom, checkt u uit bij de ene vervoerder en checkt u vervolgens in bij de andere vervoerder. Op het scherm verschijnt dan de melding ‘Overstap OK’. Als u tijdelijk het stationsgebied verlaten heeft en u heeft uitgecheckt en u checkt binnen 35 minuten weer in, verschijnt ook deze melding." Daar wordt wisselen van tijdscategorie niet genoemd als uitzondering, maar misschien is deze tekst onvolledig.
Reputatie 1
Grappig dat er gesteld wordt de kortste reisroute. 's Ochtends vroeg is die voor mij nog niet mogelijk. Dan zou ik via Utrecht moeten reizen, maar die rijdt pas vrij laat.
Ook zou ik nu iets korter kunnen reizen om dan weer via Weesp over te stappen naar Duivendrecht. Qua tijd maakt het niet uit, maar wel 1 overstap...
Ik reis trouwens van Almere naar Gouda toe.
Voor mijn dal vrij abo maakt de route ook niet uit, maar wel de inchecktijd.
Reputatie 6
Badge +2
Grappig dat er gesteld wordt de kortste reisroute. 's Ochtends vroeg is die voor mij nog niet mogelijk. Dan zou ik via Utrecht moeten reizen, maar die rijdt pas vrij laat.
Ook zou ik nu iets korter kunnen reizen om dan weer via Weesp over te stappen naar Duivendrecht. Qua tijd maakt het niet uit, maar wel 1 overstap...
Ik reis trouwens van Almere naar Gouda toe.
Voor mijn dal vrij abo maakt de route ook niet uit, maar wel de inchecktijd.

Zo te zien leveren de reismogelijkheden die de reisplanner geeft dan geen probleem, ik zie er alleen een met overstap op Muiderpoort vóór 6:30.
Is dat een impliciete suggestie om bij het maken van de dienstregeling voortaan ook al workarounds in te bouwen voor de OV-chipkaart, als het niet vanzelf zo uitkomt? :8
Reputatie 6
Badge +2
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar als het gebrek van Muiderpoort (geen poortvrije looproute bij overstappen) niet met software onschadelijk kan worden gemaakt, dan zouden op zijn minst reisroutes moeten worden toegestaan waarbij je dit gebrekkige overstapstation vermijdt.
... wat dan in praktijk erop neer zou komen dat de reismogelijkheid wordt weggelaten uit de reisplanner, zodat er automatisch een minder gunstige boven komt drijven. Dat kan ook inderdaad.
Reputatie 6
Badge +2
Er hoeven geen reismogelijkheden weggelaten te worden.
Reputatie 1
Met dit station kan je bij verplicht uit- en inchecken tegen de situatie aanlopen dat je eerste trein een kwartier vertraging heeft en hierdoor je overstap niet haalt en dus 30 minuten vertraging heb. Maar de NS ziet het als een nieuwe reis, dus geen geld terug...
Uit ervaring weet ik trouwens dat de reis met overstap in Weesp nogal vertragingsgevoelig is en ik daarom nu ook liever via Muiderpoort reis. Alleen werkt het overstappen met OV-chipkaart niet goed en lopen er rare figuren rond.
Reputatie 6
Badge +2
Er stond 'overstap' op het display, maar wordt gezien als 2 aparte reizen. Dit is iets wat volgens mij niet mag. Je stapt toch over op dezelfde vervoerder?
Ik dacht dat je het hier had over de reiskosten, maar er is inderdaad ook nog het aspect dat een reis voor de GTBV wordt gezien als 2 aparte reizen; dat kan inderdaad ook nadelig zijn.

Reageer