http://www.locov.nl/Images/Locov%202015-231827%20Adviesaanvraag%20intercity%20Brussel%20in%20dienstregeling%202017_tcm311-372361.pdf
Staat het volgende:
"De intercity Leiden-Dordrecht kan in zuidelijke richting één keer per uur niet in Den Haag Laan van NOI stoppen."
In de Bijlage bij brief "adviesaanvraag dienstregeling 2017" van 26 januari 2016 van NS aan het Locov
http://www.locov.nl/Images/Locov%202017-20534.01%20Bijlage%201%20adviesaanvraag%20dienstregeling%202017_tcm311-372113.pdf
Staat het volgende in paragraaf 2.8:
"Op station Den Haag Laan van NOI kunnen reizigers overstappen tussen de Sprinter van/naar Leiden en de Intercity van/naar Rotterdam. In dienstregeling 2016 biedt NS deze aansluiting twee keer per uur, met een overstaptijd van vier minuten. Vanaf dienstregeling 2017 biedt NS deze overstap vier keer per uur, met een overstaptijd van vier tot zeven minuten."
In het eerste document is sprake dat Den Haag Laan van NOI 1x per uur wordt overgeslagen als intercity stop. In het tweede document staat dat er vier keer per uur een overstap tussen de intercity en de sprinter wordt aangeboden. Deze twee documenten zijn dus in tegenspraak met elkaar.
Is er al te zeggen hoe vaak de intercity in de dienstregeling 2017 per uur in Den Haag Laan van NOI gaat stoppen?
Beste antwoord door Klaas-Jan NS
De brief van 13 november 2015 is een voorstel waar NS nog met diverse partijen over in gesprek is. Op dit moment mogen jullie vooralsnog uitgaan van de adviesaanvraag dienstregeling 2017 (brief 26 januari 2016).
Bekijk origineel