beantwoord

Overstap Amsterdam Zuid

• 14 maart 2018
  • 9 reacties
  • 262 Bekeken

Net de overstap gemist van Leiden naar Amersfoort. De trein ging pas rijden toen ik was uitgestapt(zelfde perron). Ik snap dat treinen niet op elkaar kunnen wachten. Maar als het gaat om zo’n hele korte wachttijd moet dat toch mogelkjk zijn?
icon

Beste antwoord door Slidestops 14 maart 2018, 15:28

Over het algemeen is het inderdaad niet mogelijk om te wachten. Als een conducteur echter een trein binnen ziet komen, is het wel de bedoeling het "achterlicht" effect te voorkomen. Het is dan niet netjes om precies weg te rijden als een andere trein aankomt. Nu wil ik niet gelijk de conducteur afvallen, misschien was hij niet op de hoogte of heeft hij het niet gezien.

Als je je vertrektijd even deelt, dan kunnen we meekijken en kan een moderator eventueel een klacht voor je doorzetten. Hopelijk gaat het de volgende keer beter!

**Toevoeging, ik vermoed dat je uit trein 753 kwam en op trein 11655 wilde stappen. De eerste trein (aankomst gepland om 15.11) had bij vertrek op Schiphol een vertraging van 6 minuten. Het kan zijn dat de conducteur van de andere trein die 6 minuten heeft gezien en daarop besloten heeft maar te vertrekken, omdat de andere trein anders ook later weg zou gaan. (De aankomsttijd zou dan 15.17 zijn terwijl de 2e trein om 15.15 had moeten vertrekken).

In de realiteit is de vertraging nog een stukje ingelopen en beperkt tot 3 minuten..
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Over het algemeen is het inderdaad niet mogelijk om te wachten. Als een conducteur echter een trein binnen ziet komen, is het wel de bedoeling het "achterlicht" effect te voorkomen. Het is dan niet netjes om precies weg te rijden als een andere trein aankomt. Nu wil ik niet gelijk de conducteur afvallen, misschien was hij niet op de hoogte of heeft hij het niet gezien.

Als je je vertrektijd even deelt, dan kunnen we meekijken en kan een moderator eventueel een klacht voor je doorzetten. Hopelijk gaat het de volgende keer beter!

**Toevoeging, ik vermoed dat je uit trein 753 kwam en op trein 11655 wilde stappen. De eerste trein (aankomst gepland om 15.11) had bij vertrek op Schiphol een vertraging van 6 minuten. Het kan zijn dat de conducteur van de andere trein die 6 minuten heeft gezien en daarop besloten heeft maar te vertrekken, omdat de andere trein anders ook later weg zou gaan. (De aankomsttijd zou dan 15.17 zijn terwijl de 2e trein om 15.15 had moeten vertrekken).

In de realiteit is de vertraging nog een stukje ingelopen en beperkt tot 3 minuten..
Reputatie 4
Uiteindelijk werd de IC naar Groningen bij Duivendrecht voorgelaten, en kreeg de IC naar Amersfoort alsnog vertraging. Dit had men makkelijk kunnen zien aankomen, aangezien de ICs strak achter elkaar gepland zijn. Dus in dit specifieke geval had men best kunnen wachten op de overstappers.
Reputatie 7
Dit had de treindienstleider in dit geval kunnen zien. Die had hier op moeten acteren 😉
Hallo allemaal

Deze vraag heb ik een paar weken geleden geplaatst. Waarom staat er dan nu dat dat een uur geleden gebeurd is? Ik ben blij dat twee van de drie mensen, die gereageerd hebben het met me eens zijn.
Reputatie 7
Dat is vreemd Thijmen, in mijn historie zie ik dat dit topic vandaag is aangemaakt, maar dit heb jij eerder op het forum gezet? Mogelijk onder een andere accountnaam?
Dit had de treindienstleider in dit geval kunnen zien. Die had hier op moeten acteren ;)

De treindienstleider te Leiden (ProRail Den Haag) is een heel andere dan de treindienstleider Duivendrecht (ProRail Amsterdam). Elk met hun eigen beheersgebied en niet op de hoogte van de treinenloop in andermans gebied.
Hierop acteren is dus niet mogelijk. Daarover hebben treindienstleiders echt geen contact over met elkaar.
Verder is het dringende beleid richting conducteur om "op de seconde" te vertrekken.
Reputatie 4
@Spoor 2. Dit heeft toch niks met beheersgebied te maken? De TDL in Duivendrecht weet dat de IC naar Amersfoort achter de IC naar Groningen aangaat, en ziet een vertraging van laatstgenoemde. Dan is het toch een kleine moeite om de IC naar Amersfoort op Zuid even vast te houden? (Tenzij de vertraging van de IC Groningen tever is opgelopen)
En dan is de IC naar Amersfoort dus ook te laat. Met andere woorden, als de Trdl dit doet zijn er twee te late treinen ipv één en zijn er meer reizigers gedupeerd.
De IC naar Amersfoort op tijd laten vertrekken is dus een goede keuze.
Reputatie 7
@Spoor2
Uiteindelijk werd de IC naar Groningen bij Duivendrecht voorgelaten, en kreeg de IC naar Amersfoort alsnog vertraging.

De een moest alsnog wachten op de ander 🙂

Reageer