beantwoord

Overstap Arriva op NS

• 7 oktober 2019
  • 17 reacties
  • 271 Bekeken

Mijn trein vanaf Terborg naar Arnhem (arriva) komt om 18.56 aan op Arnhem. Vanaf daar moet ik met de sprinter richting Dordrecht (ns). Deze vertrekt ook om 18.56 vanaf een ander spoor. Kan iemand mij vertellen of deze trein nog wacht of dat de Arriva trein altijd eerder aankomt omdat dit het eindstation is?

Groer Sjoerd
icon

Beste antwoord door Momo 7 oktober 2019, 18:35

Waarom zou de sprinter naar Dordrecht wachten? Wanneer de ene trein om 18.56 aankomt en een volgende op dezelfde tijd vertrekt is het geen overstap.
Je kan natuurlijk altijd een keer geluk hebben dat de Arriva trein eerder aankomt, maar ga daar maar niet van uit.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Waarom zou de sprinter naar Dordrecht wachten? Wanneer de ene trein om 18.56 aankomt en een volgende op dezelfde tijd vertrekt is het geen overstap.
Je kan natuurlijk altijd een keer geluk hebben dat de Arriva trein eerder aankomt, maar ga daar maar niet van uit.
Reputatie 6
Badge
Helaas moet ik u teleurstellen, de Arriva trein komt niet eerder aan, de NS trein blijft ook zeker niet wachten. Om de NS trein te halen zult u eerder met Arriva moeten vertrekken om de overstap te halen.
Bedankt voor jullie berichten. Ik zal nu terugreizen met de ICE International. Het ging mij vooral om de stopcontacten die alleen beschikbaar zijn bij random intercity's en de Flirt. Bedankt in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt voor jullie berichten. Ik zal nu terugreizen met de ICE International. Het ging mij vooral om de stopcontacten die alleen beschikbaar zijn bij random intercity's en de Flirt. Bedankt in ieder geval!
U reist met een 1e klas vervoersbewijs?
Ik reis met een studentenreisproduct 2e klas
Reputatie 7
Badge +3
Ik reis met een studentenreisproduct 2e klas

Voor zover ik weet zijn er nog geen stopcontacten in de 2e klas.
Reputatie 7
Badge +3
In de Flirt toch wel?
https://community.ns.nl/in-de-trein-11/stopcontacten-in-de-trein-49499
Badge +3
Als je vanaf Arnhem een Flirt hebt zijn die er wel hoor, óók 2 klas en helemaal tot aan Dordrecht zelfs.

Reputatie 7
Badge +3
Als TS helemaal tot aan Dordrecht reist is een sneller reisadvies via Utrecht/Rotterdam in IC's, en die hebben dan geen stopcontact in de 2e klas. Wil je wel een stopcontact dan is het wachten op de volgende sprinter en dus langer onderweg zijn. Het is maar net wat je belangrijker vindt.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb nog niet met een flirt mogen reizen...
Reputatie 7
Badge +3
Ik 1 keer heel kort, maar niet gelet op stopcontacten.
Ik baseer me dus op wat Slidestops in dat eerdere topic over stopcontacten heeft aangegeven. Zit zelfs een foto ervan in het topic, dus ik geloof hem wel 😄
Flirt heeft zowel stopcontacten als USB poorten in zowel 1e als 2e klas. Zit er geregeld op.
Reputatie 7
Badge +3
Jou geloof ik ook 😁
Kom ik ff goed weg hier 😏
Badge +3
Flirt en SNG mag je gerust met elkaar vergelijken volgens mij, qua voorzieningen.

Dat je helemaal volledig 'gestopcontact' (en USB zelfs!) van Arnhem naar Dordrecht (de 6600) kan zojuist uitgevonden dus. Heeft @Thom nog zin en tijd om tosti's te maken voor onderweg?
Reputatie 7
Badge +3
Neem dan wel een flink pak brood mee, je bent wel even onderweg. Misschien wil Loes ook een tosti, scheelt weer een lunchpakketje meenemen. 😂
Reputatie 3
Let er trouwens op dat je geen klaptafels hebt in de FLIRT, dus als je van plan bent een laptop mee te nemen dan zul je die de hele tijd op schoot moeten houden als je daar mee wil werken.

Reageer