Overstap Dordrecht

• 15 augustus 2015
  • 2 reacties
  • 142 Bekeken

Tot voor kort stond op reisadvies NS, dat je de overstap van Arriva naar NS (perron 15 en 1) wel haalde. Volgens het advies nu haal je hem niet meer. Binnenkort ga ik vanwege een nieuwe baan, die overstap willen halen. Een kwartier extra reistijd per dag is niet fijn, als het al meer dan 2 1/2 uur is.
Wat zijn ervaringen van reizigers?
Eerder gaf de NS aan er alles aan te doen om de overstap te versoepelen, nu in het reisadvies aangeven dat je hem niet meer haalt, is natuurlijk geen fijne oplossing.

2 reacties

Reputatie 3
Die overstap haal je bij geen vertraging gewoon altijd. Heb je +2 dan mis je deze. Maar als je om :33 aankomt uit Gorinchem en je mist de trein van :35 dan kun je om :42 met de intercity uit Brussel mee die tot Amsterdam Centraal de zelfde route rijdt.
Reputatie 4
Badge
Op welk tijdstip maak je deze overstap?

Zelf reis ik op werkdagen aan het eind van de middag vanuit de Arriva trein richting Den Haag. Mijn ervaring is dat op de NS treinen van .05 / .35 dan meestal aansluiting is. Als de Arriva trein iets te laat is wordt het krap, dat komt regelmatig voor. Ik kies er meestal voor om met de Arriva trein die om .18/.48 aankomt in Dordrecht te nemen. Deze is meestal wat stipter in Dordrecht (komt uit Gorinchem in plaats van Geldermalsen). Dat is dan even een sprintje naar perron 3 om de IC trein van .20/.50 te halen, maar meestal haal ik die wel. Mocht ik deze toch missen kan ik een paar minuten later de IC naar Den Haag C nemen, dus is er op dit moment een goed alternatief.

In de ochtend is het misschien anders. Sinds een paar maanden komen de Arriva treinen in Dordrecht 2 minuten eerder aan (alleen voor 9:00). Ik heb ik indruk dat daarom tegenwoordig een goede overstap .05 / .35 trein wordt gegeven. Voor die tijd was er veel "overstapstress". De NS trein stond vaak al op spoor1 als de Arriva trein op spoor 15 aan kwam. Dan moest de hele meute binnen een dikke minuut uit en in checken, wat behoorlijk chaotische (reiziger onterende) situatie gaf. Daardoor misten reizigers regelmatig hun aansluiting. Ik heb dat eigenlijk de laatste maanden niet meer gezien, dus ik denk dat de overstap nu redelijk geregeld is. Of er in de ochtend ook een redelijke aansluiting op de .20/.50 treinen is, kan ik niet beoordelen.

Reageer