beantwoord

Overstap IC van Schiphol naar stoptrein Deurne op station Eindhoven

• 11 september 2014
  • 5 reacties
  • 253 Bekeken

9 sept om 18:14 komt de IC vanaf Schiphol op perron 5 i.p.v. perron 1 aan. Het gevolg is dat de passagiers voor de stoptrein nu via de onderdoorgang naar perron 4 moeten rennen om de aansluiting met de stoprein (vertrektijd 18:16) te halen.
Waarom wordt de stoprein niet tegengehouden door de perronmedewerkers (te druk met NS-collega's) , zodat veel passagiers toch de aansluiting hebben? Ik vraag me altijd af wat de taak en bevoegdheden van deze mensen is
Enkele minuten wachten in Eindhoven moet geen probleem zijn, want de stoptrein staat circa 13 minuten stil in Deurne (volgens ns.nl).
Meer tijd voor deze overstap zal veel mensen gelukkig maken.
icon

Beste antwoord door Susan NS 11 september 2014, 19:24

Beste Hans52, Welkom op het NS Serviceforum. Bedankt voor je post. Spijtig om te lezen dat je door een spoorwijziging je aansluiting hebt gemist. Indien er voldoende ruimte in de dienstregeling is, laten we de trein altijd wachten. Helaas is dit niet altijd mogelijk, er zou teveel vertraging op andere trajecten kunnen ontstaan. Ik begrijp je opmerking, maar helaas kan ik het niet mooier maken dan het is. Ik heb je topic verplaatst naar 'Op het station' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Bekijk origineel

5 reacties

Beste Hans52, Welkom op het NS Serviceforum. Bedankt voor je post. Spijtig om te lezen dat je door een spoorwijziging je aansluiting hebt gemist. Indien er voldoende ruimte in de dienstregeling is, laten we de trein altijd wachten. Helaas is dit niet altijd mogelijk, er zou teveel vertraging op andere trajecten kunnen ontstaan. Ik begrijp je opmerking, maar helaas kan ik het niet mooier maken dan het is. Ik heb je topic verplaatst naar 'Op het station' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Reputatie 6
Tenzij het goederenpad voor de afwisseling eens gebruik wordt, is er genoeg ruimte om de 9600 naar Deurne te laten wachten in Eindhoven. De keertijd in Deurne is 13 minuten en de IC naar Venlo zit in Deurne 11 minuten achter de stoptrein.
Voor goederentreinen had men trouwens de Betuweroute uitgevonden.
Indien er voldoende ruimte in de dienstregeling is, laten we de trein altijd wachten.

Dat is prettig om te horen, maar wel enigszins in tegenspraak met de standaardreactie die we doorgaans op dit soort berichten lezen dat de NS hier helemaal niet over gaat.
Waarom men vanuit de treindienstleiding de aansluiting niet hebben overgenomen weet ik niet. Ik weet nu wel dat er op die dag een brandmelding was bij de verkeersleiding voor zuid limburg. Hierdoor is de ic van Heerlen opgeheven vanaf Eindhoven en is gekeerd als ic naar Schiphol. De ic naar Schiphol vertrekt normaal van spoor 5. De treindienstleiding heeft hier dus keuzes in gemaakt die voor ons zeer ondoorzichtig zijn, aangezien we niet de gehele situatie kunnen overzien. Personeel op het station kan vaak niet veel regelen tav aansluitingen, de collega Proces Leider Perron heeft dan nog de meeste kans en zal ook ongetwijfeld contact hebben gehad en ook nee te horen hebben gekregen.
Gewoonweg supervervelend natuurlijk.
De Proces Leider Perron heb ik aangesproken en gaf aan dat hij het vergeten was.

Kunnen ze eens wat nuttigs doen, staan ze zoals gewoonlijk lekker te "ouwe.....".
Zij kunnen juist iets ter plaatse iets voor de passagier betekenen en regelen.

Ik kanme niet voorstellen dat de wachttijd van 13 minuten in Deurne zodanig opgesplitst kan worden dat de trein in Eindhoven wat later vertrekt en korter wacht in Deurne

Reageer