beantwoord

overstap met koffers in Leiden

• 15 juni 2017
  • 8 reacties
  • 341 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik moet naar schiphol met al mijn bagage vanuit zeeland. In Leiden moet ik overstappen van perron 5b naar 4b in 2 minuten. Heb ik hiervoor voldoende tijd?
icon

Beste antwoord door Slidestops 16 juni 2017, 00:40

Gewoon naar Leiden reizen, vanaf daar gaan 8 treinen per uur naar Schiphol. Ook die trein die landrsthrn noemt kun je een kwartier later vanaf Leiden nemen.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge
Je kan ook overstappen op Rotterdam Centraal, dan heb je 20 minuten overstaptijd en haal je het gegarandeerd.
Hi Asir. Welkom op het Serviceforum!

Op station Leiden liggen perron 4b en 5b tegenover elkaar. Wat dat betreft zou je overstap haalbaar moeten zijn 🙂
Gaat ook om de vertrektijd. De trein komt eerder binnen en staat iets langer stil dan op andere stations.
Tijd zat om over te stappen.
Bedankt voor de info.
Reputatie 7
Badge
Ik zou er niet teveel op gokken. De overstaptijd is zonder bagage al aan de krappe tijd. Sta in ieder geval klaar voor de deur met bagage. Beter nog: calculeer een kwartier extra in.
Reputatie 6
Badge
@Raymond, overstappen op Rotterdam Centraal dus. Bijkomend voordeel is dat je op Rotterdam Centraal eerder instapt en je veel makkelijker een goeie zitplaats vindt dan op Leiden, bovendien kan je altijd nog IC Direct nemen. Zeker tijdens de spits erg handig.
Reputatie 7
Gewoon naar Leiden reizen, vanaf daar gaan 8 treinen per uur naar Schiphol. Ook die trein die landrsthrn noemt kun je een kwartier later vanaf Leiden nemen.
Ik zou niet met de trein gaan, de meeste treinen (vrijwel álle tegenwoordig) hebben geen enkele ruimte om koffers of andere bagage te stallen, dus grote kans dat je met je koffers gedwongen bent de reis staande op het balkon af te leggen, uren lang, want in de bagagerekken van de tegenwoordige treinen past hooguit een attachékoffertje en meer niet.

Reageer