beantwoord

Overstap Sittard spoor 2 naar 3a

• 1 juli 2019
  • 9 reacties
  • 323 Bekeken

Reputatie 3
Morgen hoop ik op station Sittard over te stappen van spoor 2 naar spoor 3a.

Dit lijkt weer gewijzigd te zijn, in een eerder topic is de vraag gesteld over 2a naar 3.

Waar in de trein kan ik het best gaan zitten? En maakt de lengte van de trein nog uit?

Met die paaltjes kan het anders weleens spannend worden en de aansluiting in Vaals (over Maastricht) mis ik liever niet, want dat kost me een uur.
icon

Beste antwoord door MoDe 2 juli 2019, 08:52

Het beste kun je in het midden van het voorste treinstel gaan zitten. De achterste wordt meestal in Eindhoven afgekoppeld.
Als je met OV-chipkaart reist moet je uitchecken bij NS en inchecken bij Arriva. De trein naar Maasrricht staat vlakbij de paaltjes.
Overstaptijd is paar minuten en normaal gesproken te halen. Waarom neem je niet de rechtstreekse trein naar Maastricht?
Bekijk origineel

9 reacties

Ik vrees dat ik je maar beperkt kan informeren hierover, kukkie, gezien ik niet durf te zeggen waar precies de trein zal stoppen op spoor 2. Een overstap van spoor 2 naar 3 is in ieder geval een overstap op hetzelfde perron. Wat betreft de paaltjes, die staan redelijk in het midden van het perron geplaatst, ongeveer ter hoogte van de stationshal.

Hopelijk heb je hier iets aan!
Reputatie 7
Badge +3
Waar kom je vandaan en waar wil je naar toe?
Reputatie 3
Van Utrecht naar Maastricht. Zou ik de overstap missen, dan is de kans behoorlijk dat ik de bus in Maastricht mis.
Reputatie 3
De trein is een VIRM-4+VIRM-6.
Kukkie,

Dan zou ik in de 4de of 5de bak gaan zitten.

Sittard heeft een enorm lang perron. Het langste deel is wel richting Eindhoven. Best niet volledig in het midden of vanachter gaan zitten.

De tunnel/stationshal ligt volledig in het a-gedeelte.
Reputatie 7
Badge +3
Het beste kun je in het midden van het voorste treinstel gaan zitten. De achterste wordt meestal in Eindhoven afgekoppeld.
Als je met OV-chipkaart reist moet je uitchecken bij NS en inchecken bij Arriva. De trein naar Maasrricht staat vlakbij de paaltjes.
Overstaptijd is paar minuten en normaal gesproken te halen. Waarom neem je niet de rechtstreekse trein naar Maastricht?
Ik heb vrijwel altijd de rechtstreekse IC vanuit Utrecht naar Maastricht maar volgens mij zit je dan het beste voorin de IC Heerlen, dan kom je het beste in de buurt van de Arriva naar Maastricht. Daar zou ik dan in het midden gaan zitten om goed uit te komen bij de bussen in Maastricht. Maar zoals gezegd, deze route volg ik zelf zelden.
Reputatie 3
Dank jullie wel.

De reden is dat mijn trein precies aansluit op de IC Heerlen in Utrecht CS. Met de IC Maastricht kost me dus een half uur extra.
Reputatie 5
Badge

Met die paaltjes kan het anders weleens spannend worden en de aansluiting in Vaals (over Maastricht) mis ik liever niet, want dat kost me een uur.

Ga je daarna met de 350 naar Vaals? Die bus rijdt vrij vaak, vier keer per uur. Volgens mij verlies je als je in Sittard je overstap mist max. een kwartier dan.

Reageer