beantwoord

overstappen

• 2 juli 2015
  • 6 reacties
  • 184 Bekeken

Hallo, ik reis slechts een enkel keer met het openbaar vervoer. Nu heb ik een paar keer achter elkaar van Schiphol naar Almere moeten reizen met de sprinter. Dan moet ik in Almere Centrum overstappen om in Almere Buiten te arriveren. Dat is normaal 8,50 euro, maar ik constateer tot mn schrik dat er 20 euro van het saldo afgaat. Wat gaat er hier nu mis? Ik ben benieuwd naar uw reacties
icon

Beste antwoord door Loes 2 juli 2015, 10:29

Zo te lezen heeft u of een checkin gemist, want 20 euro is het instaptarief. Er zijn meer mogelijkheden, maar ik verwacht bovenstaande.

U mag 3x per jaar hiervoor een beroep op de coulanceregeling doen en pas na 24 uur na constatering kan de klantenservice uw reis pas inzien om het voor u te regelen.
Bekijk origineel

6 reacties

Zo te lezen heeft u of een checkin gemist, want 20 euro is het instaptarief. Er zijn meer mogelijkheden, maar ik verwacht bovenstaande.
U mag 3x per jaar hiervoor een beroep op de coulanceregeling doen en pas na 24 uur na constatering kan de klantenservice uw reis pas inzien om het voor u te regelen.
Beste Loes, dank u wel voor uw reactie. Als ik overstap van zonder van het platform af te hoeven gaan, moet ik dus toch eerst in- en weer uit checken? (dat zou ik overigens hopeloos inefficiënt en uit de tijd vinden, maar goed))
Reputatie 6
Badge +1
Beste Loes, dank u wel voor uw reactie. Als ik overstap van zonder van het platform af te hoeven gaan, moet ik dus toch eerst in- en weer uit checken? (dat zou ik overigens hopeloos inefficiënt en uit de tijd vinden, maar goed))

Nee, dat hoeft niet. U hoeft slechts aan het begin van uw reis in te checken en aan het eind uit te checken. Maar het is mogelijk dat er aan het begin iets misgegaan is. Dan houdt u uw kaart op Almere voor de scanner, en wordt u dus ingecheckt (dat is: er wordt 20 euro ingehouden) in plaats van uitgecheckt (dat is: het resterende bedrag terugbetaald)...

Nee, dat hoeft niet. U hoeft slechts aan het begin van uw reis in te checken en aan het eind uit te checken.
Maar het is mogelijk dat er aan het begin iets misgegaan is. Dan houdt u uw kaart op Almere voor de scanner, en wordt u dus ingecheckt (dat is: er wordt 20 euro ingehouden) in plaats van uitgecheckt (dat is: het resterende bedrag terugbetaald)...

Ik ben net terug van weggeweest. Dank voor uw reactie. Dit proces gaat wel al een paar dagen zo, en ik wil natuurlijk graag weten hoe ik dit kan voorkomen en hoe ik mn geld terug kan krijgen over de afgelopen paar dagen.
Je kunt in dit geval het best naar NS Klantenservice bellen Mikenosa. Je kunt NS Klantenservice dag en nacht telefonisch bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Houd wel jouw OV-chipkaartnummer en jouw IBAN-nummer bij de hand.
Dank je wel voor het advies Herman,

Graag wil ik wel weten hoe ik dit in de toekomst voorkom.

Reageer