beantwoord

overstappen

• 28 maart 2016
  • 2 reacties
  • 124 Bekeken

Hallo,
Ik ga binnen kort met de trein waarbij ik twee keer moet overstappen. Het is mijn eerste keer alleen met de trein dus ik weet nog niet zoveel. Maar mijn vraag is:
Moet je dan een kaartje kopen die je kan gebruiken voor in alle treinen tijdens het overstappen?
Bedankt!
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 29 maart 2016, 21:26

Als je voor het eerst op reis gaat is de eenvoudigste manier volgens mij om een e-ticket te kopen: www.ns.nl/eticket. Je moet je kaartje dan online betalen, en vervolgens uitprinten op een A4. Op je mobiel of tablet tonen mag niet! Je moet het eticket echt uitprinten.
Vervolgens mag je zonder gedoe gewoon van A naar B reizen. Je hoeft niet in- of uit te checken. Als je gesloten poortjes tegenkomt werkt een blokjescode op het ticket als 'sleutel' op de poortjes open te doen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het hangt er vanaf met welke vervoerder je reist. Als je de hele reis met ns-treinen maakt, kun je volstaan met een keer inchecken op je vertrekstation en een keer uitchecken op je aankomststation. Bij een overstap van de ene ns-trein naar de andere hoef je niet in- of uit te checken.

Als je je reis precies aangeeft kunnen we het met zekerheid zeggen.

Moet je overstappen naar een andere vervoerder dan moet je eerst uitcheckenbij je eerste en dan weer inchecken bij de tweede vervoerder.

Om eens wat te noemen: Reis je van Zwolle naar Winschoten dan check je in in Zwolle bij NS, uit in Groningen bij NS, dan inchecken in Groningen bij Arriva en uitchecken bij Arriva in Winschoten. Dit even als voorbeeld.

Je kunt ook een papieren kaartje kopen. Dat kaartje kun je voor elke reis gebruiken waarvoor hij geldig is maar je moet wel in- en uitchecken zoals ik beschreef.
Reputatie 6
Badge +1
Als je voor het eerst op reis gaat is de eenvoudigste manier volgens mij om een e-ticket te kopen: www.ns.nl/eticket. Je moet je kaartje dan online betalen, en vervolgens uitprinten op een A4. Op je mobiel of tablet tonen mag niet! Je moet het eticket echt uitprinten.
Vervolgens mag je zonder gedoe gewoon van A naar B reizen. Je hoeft niet in- of uit te checken. Als je gesloten poortjes tegenkomt werkt een blokjescode op het ticket als 'sleutel' op de poortjes open te doen.

Reageer