beantwoord

overstappen.

Hoi allemaal,
ik moet aankomende zondag overstappen van perron 15
naar perron 4 in 5 min, gaat dit lukken of niet ? en hoe
moet ik dan lopen van 15 naar 4. Bij utrecht centraal.:?
icon

Beste antwoord door Robert B 25 juli 2017, 19:09

Om welk station gaat het? Als de reisplanner deze overstap aangeeft moet het wel lukken.
Bekijk origineel

20 reacties

Badge +3
Om welk station gaat het? Als de reisplanner deze overstap aangeeft moet het wel lukken.
Reputatie 2
Er staat in het bericht; bij Utrecht Centraal, dus ik denk daar.
Reputatie 7
Utrecht centraal ziet er zo uit: (als u erop klikt krijgt u een grotere foto)

U gaat de trap omhoog en loopt richting Hoog Catherijne/Centrum.

5 minuten moet goed te doen zijn, als u goed te been bent en uw trein geen vertraging heeft. Het is best een stukje lopen.
Ik neem aan dat je uit de richting van Maarssen/Breukelen komt.
Ga dan achter in de trein zitten, dan kun je in Utrecht kiezen uit de stationshal of een van de tunnels, afhankelijk waar je het meest in de buurt uitstapt. Via de tunnels loopt meestal wat sneller dan via de hal.
Ik neem aan dat je uit de richting van Maarssen/Breukelen komt.
Ga dan achter in de trein zitten, dan kun je in Utrecht kiezen uit de stationshal of een van de tunnels, afhankelijk waar je het meest in de buurt uitstapt. Via de tunnels loopt meestal wat sneller dan via de hal.

Nee ik vertrek om 10;02 vanuit eindhoven, en moet een overstap dus maken voor amsterdam centraal.
Utrecht centraal ziet er zo uit: (als u erop klikt krijgt u een grotere foto)

U gaat de trap omhoog en loopt richting Hoog Catherijne/Centrum.

5 minuten moet goed te doen zijn, als u goed te been bent en uw trein geen vertraging heeft. Het is best een stukje lopen.

kom ik van onder of van boven? want ik zou echt geen raad weten in dat station...
Reputatie 7
Badge +3
Mijn ervaring is dat je via de tunnels het snelste bent.
Badge +3
Haha, Utrecht stond er eerst nog niet bij, vandaar mijn vraag :P

Maar wat hb-ngn en MoDe zeggen is wel handig dus door een van de tunnels. Daar staat dan ook 'snelle route' bij. Of uitgang van Sijpesteynkade. De tunnels vind je aan de uiteinden van de perrons, dus voorbij de (rol)trappen.
Haha, Utrecht stond er nog niet bij, vandaar mijn vraag.

Maar wat hb-ngn en MoDe zeggen is wel handig dus door een van de tunnels. Daar staat dan ook 'snelle route' bij. Of uitgang van Sijpesteynkade.

ja ik zou echt geen raad weten bij overstappen en weet ook niet hoe dat station er nog uit ziet want laatste keer was vorig jaar. Hoe moet dat dan in die tunnels?
Gewoon naar beneden lopen in plaats van naar boven. :-))

Serieus, als je uit de trein komt, wijst het zich vanzelf. Als je als eerste een trap naar beneden ziet, neem je die, als je als eerste een trap of roltrap naar boven ziet, neem je die. In beide gevallen staat aangegeven welke kant je op moet naar spoor 4.

Op het kaartje kom je van boven. En als je uit Eindhoven komt zou ik wat vooraan gaan zitten, in ieder geval niet helemaal achteraan, want dan loop je het risico dat je in de drukte voor de roltrap zit. Dan wordt de overstap wel erg krap.
Gewoon naar beneden lopen in plaats van naar boven. :-))

Serieus, als je uit de trein komt, wijst het zich vanzelf. Als je als eerste een trap naar beneden ziet, neem je die, als je als eerste een trap of roltrap naar boven ziet, neem je die. In beide gevallen staat aangegeven welke kant je op moet naar spoor 4.

haha.. ik reis niet vaak en wil dus ook niet als ik hem mis 2 uur moeten wachten.. En mijn vraag was dus haal ik van perron 4 naar 15 in 5 minuten
Ik had mijn bericht nog aangevuld, als je een beetje vooraan in de trein uit Eindhoven gaat zitten, is het normaal gesproken wel te halen. De tunnels zijn nooit zo druk.
Ik had mijn bericht nog aangevuld, als je een beetje vooraan in de trein uit Eindhoven gaat zitten, is het normaal gesproken wel te halen. De tunnels zijn nooit zo druk.

oke thank you! hoop dat het gaat lukken.
Op het kaartje staat trouwens een van de tunnels aangegeven, is het onderste stippellijntje met een 4 erbij.
Je komt dus van boven aan als je uit Eindhoven komt, onderaan is richting Amsterdam.
Als je die tunnel neemt, ga je onder in de tunnel naar links om bij spoor 4 te komen.

De andere tunnel ligt aan het einde van het perron in de richting van Amsterdam. Als je die tunnel neemt, ga je onderin de tunnel naar rechts.

Succes!
Reputatie 6
Badge +1
Het lukt wel hoor in 5 minuten. Ik haal alles in de spits in max 3 minuten.
Badge +3
De voorkant van de treinen in Eindhoven is wel vlakbij de (rol)trappen en lift. Daar kan het soms druk zijn. Als je dan even doorloopt tot voorbij de Kiosk (richting rookzone) heb je altijd veel meer plaats.

Maar in Eindhoven stappen ook veel mensen uit, en die weten vaak ook goed waar de trappen zijn, en zitten dus voorin. Dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit.

Overigens, als je op spoor 15 aankomt, dan is dat geen trein vanuit Eindhoven 😛
Wat je in Utrecht moet voorkomen is dat je in de drukte voor de zuidelijke (rol)trappen komt, want dan wordt de overstap wel erg krap.
Vandaar het advies om wat vooraan te zitten, de noordelijke (rol)trappen en vooral de tunnels hebben veel minder het risico dat je de aansluiting mist omdat je het perron niet af kon komen.
Reputatie 1
Het gaat vast wel lukken, het staat overal wel duidelijk aangegeven. No worries! En als je 'm toch mist, neem je de volgende. Er gaat elk kwartier een intercity van Utrecht naar Amsterdam.
Aanstaande zondag elk half uur.
oke thx!

Reageer