beantwoord

Overstappen

• 14 januari 2015
  • 5 reacties
  • 327 Bekeken

Ik wil reizen van Colmschate Deventer naar Utrecht centraal om 12:18, volgens nsplanner gaat de trein in Deventer over op intercity op spoor 4 en verder geen overstap. Met planner 9292 moet ik in Apeldoorn overstappen van spoor 3 naar 1
Wij reizen voor het eerst sinds jaren en zijn hier dus onzeker over
Hoop dat we op tijd een reactie krijgen
Groet
icon

Beste antwoord door Tochjo 14 januari 2015, 09:08

Als u van Deventer Colmschate naar Utrecht Centraal moet, dan gaat u eerst met de sprinter van Deventer Colmschate naar Deventer. Vervolgens stapt u dan in Deventer over op een intercity naar Utrecht Centraal. Dit is ook het advies dat de reisplanner van NS u geeft. Let op: dit is wel een overstap. U moet op spoor 4 uitstappen, waarna de trein wegrijdt. Vervolgens komt er na negen minuten een andere trein op spoor 4 en daar stapt u dan in.

De sprinter waarmee u van Deventer Colmschate naar Deventer reist, rijdt na Deventer nog door naar Apeldoorn. U zou dus ook pas in Apeldoorn kunnen overstappen. Dat is het advies dat 9292.nl u geeft. Maar dat advies zou ik niet opvolgen: de overstaptijd is dan maar 5 minuten, en bovendien moet u dan van perron wisselen. In Deventer kunt u op hetzelfde perron wachten. Het advies van NS lijkt me daarom het beste.
Bekijk origineel

5 reacties

De reisplanner 9292 staat erom bekend dat hier vaker fouten in staan. De reisplanner van NS of Rijdendetreinen kloppen wel.
Ik hen zelf ff gekeken en de sprinter komt idd binnen op spoor 4 en 9 minuten later komt de intercity ook binnen op spoor 4. Let wel op, er kunnen op het laatst altijd spoorwijzigingen zijn, let goed op de borden op het perron en omroep.
Veel reisplezier.
Badge +3
Als u van Deventer Colmschate naar Utrecht Centraal moet, dan gaat u eerst met de sprinter van Deventer Colmschate naar Deventer. Vervolgens stapt u dan in Deventer over op een intercity naar Utrecht Centraal. Dit is ook het advies dat de reisplanner van NS u geeft. Let op: dit is wel een overstap. U moet op spoor 4 uitstappen, waarna de trein wegrijdt. Vervolgens komt er na negen minuten een andere trein op spoor 4 en daar stapt u dan in.

De sprinter waarmee u van Deventer Colmschate naar Deventer reist, rijdt na Deventer nog door naar Apeldoorn. U zou dus ook pas in Apeldoorn kunnen overstappen. Dat is het advies dat 9292.nl u geeft. Maar dat advies zou ik niet opvolgen: de overstaptijd is dan maar 5 minuten, en bovendien moet u dan van perron wisselen. In Deventer kunt u op hetzelfde perron wachten. Het advies van NS lijkt me daarom het beste.
Beste Fam.vaneldik,

Ik zie dat Tochjo je voorzien heeft van een correct antwoord. Alvast een goede reis gewenst!
Regel voor overstappen: In een stoptrein (sprinter) ga je er zo snel mogelijk uit. In een Intercity blijf je zo lang mogelijk zitten. Dan heb je altijd de maximale overstaptijd tot je beschikking.
Allemaal hartelijk dank voor jullie informatie
Een en ander is me nu duidelijk
Groeten

Reageer