beantwoord

Overstappen in Dordrecht en in- en uitchecken

• 9 september 2014
  • 7 reacties
  • 565 Bekeken

Beste NS,
Waar ik al een tijdje voor vreesde en wat ik al eens onder de aandacht heb gebracht in dit forum is dat het overstappen in Dordrecht vanuit de Merwede Linge lijn naar de intercity richting Rotterdam steeds moeizamer verloopt. Vooral tijdens de ochtendsspits vormen zich steeds langere rijen voor de in- en uitcheckpalen, terwijl er een hele korte overstaptijd beschikbaar is, namelijk 2 minuten. Arriva heeft inmiddels een extra paal neergezet, echter de NS niet. Ik moet het nu op een rennen zetten om de trein te halen en met mij vele andere passagiers. Niet bepaald comfortabel voor de reiziger. Mijn vraag aan de NS is of zij op het perron tussen de sporen 15 en 1 extra palen kunnen neerzetten. En dan met name aan het begin van spoor 15 naast de palen van Arriva die daar staan.
icon

Beste antwoord door Hessel NS 12 september 2014, 09:02

Beste Claudia, ik ontvang n.a.v. jouw post bericht dat we over enkele weken samen met Arriva een extra zogenaamde "overstapzone" zullen plaatsen op het perron. De andere overstapzone wordt bovendien uitgebreid met een extra paaltje. We verwachten dat het door jou omschreven probleem daarmee tot het verleden behoort. Nogmaals bedankt voor je signaal!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge
Inmiddels zijn er 2 overstap cico's bijgeplaatst.

Als er op spoor 15 een Arriva Spurt met 3 bakken (GTW-E-2/8) staat, zijn er nu in de buurt van de eerste uitgang 2 overstap paaltjes (was 1), bij de tweede deur 1 (was 0), bij de derde deur 1 (stond daar al). Verder op het spoor staat een vijfde overstap combi.

Ik ben blij dat de situatie nu verbeterd is. Het blijft natuurlijk niet ideaal, zeker op het smalle perron en de korte overstaptijden op de trein richting Rotterdam. Op naar de ‘Single Check-in, Check-uit’ voor treinvervoerders?
Is er al bekend wanneer de extra cico's geplaatst gaan worden?
Ik ga informeren wat hiervan de status is, kom ik spoedig op terug!
Reputatie 4
Badge
Beste Hessel,

Is er al bekend wanneer de extra cico's geplaatst gaan worden?

Arriva heeft al ca een maand geleden een extra mobiele cico geplaatst, het zou de doorstroming zeer verbeteren als de NS ook een extra cico zou plaatsen.
Hallo Hessel,
Dank je wel voor de snelle reactie. Fijn om te zien dat de NS de signalen van haar klanten serieus neemt en dat er ook daadwerkelijk iets aan wordt gedaan. Super!
Vriendelijke groet,
Claudia Lambermont
Beste Claudia, ik ontvang n.a.v. jouw post bericht dat we over enkele weken samen met Arriva een extra zogenaamde "overstapzone" zullen plaatsen op het perron. De andere overstapzone wordt bovendien uitgebreid met een extra paaltje. We verwachten dat het door jou omschreven probleem daarmee tot het verleden behoort. Nogmaals bedankt voor je signaal!
Dank je wel, Laura. Fijn om te zien dat de NS mijn signaal oppakt.
Bedankt voor je bericht Claudia! Je topic heb ik naar op het station verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. Daarnaast heb ik je bericht hierover intern doorgezet en met het verzoek de situatie in Dordrecht even goed in de gaten te houden. Mocht ik hier meer informatie over krijg dan hoor je van mij!

Reageer